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http://hdl.handle.net/10071/15837
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Title: International marketing: reentering the chinese salmon market: a case study of Leroy Seafood ASA
Authors: Helander, Eivind Hoyland
Orientador: Carvalho, Luís
Keywords: International marketing
Content marketing
Consumer behavior
Asian adaption
Marketing internacional
Comportamento do consumidor
Pesca de água doce
Estratégias de marketing
Mercado externo
Exportação
Noruega
Issue Date: 30-Oct-2017
Citation: HELANDER, Eivind Hoyland - International marketing: reentering the chinese salmon market: a case study of Leroy Seafood ASA [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2017. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/15837>.
Abstract: The farmed salmon industry has developed and grown rapidly over the last four decades. Today, there are more actors in this industry than ever before and the competition is growing. The demand for salmon is not being met in many of the markets, especially in the Asian part of the world. This master thesis gives a general overview of the Norwegian salmon exporting industry. It takes a marketing perspective, and its main focus is the Chinese market. The high demand for salmon in the Chinese market, the growth of the middle class and the end of the political cold front between Norway and China are the reasons for this study. The thesis is written from Lerøy Seafood ASA perspective, trying to analyze and characterize the Chinese consumers regarding demography, income, geographical position, age, cultural differences and social class. The main objective of the thesis is to develop a marketing strategy for Norwegian salmon in the Chinese market, with specific resolution proposals regarding how Lerøy can re-enter the Chinese salmon market successfully.
A indústria do salmão de viveiro desenvolveu e cresceu rapidamente nas últimas quatro décadas. Hoje, há mais atores nesta indústria do que nunca e a concorrência está crescendo. A demanda por salmão não está sendo atendida em muitos dos mercados, especialmente na parte asiática do mundo. Esta tese de mestrado dá uma visão geral da indústria exportadora de salmão norueguesa. Isso leva uma perspectiva de marketing, e o foco principal é o mercado chinês, o crescimento da classe média e o fim da frente politica fria entre a Noruega e a China são os motivos deste estudo. A tese é escrita da perspectiva de Leroy Seaffod ASA, tentando analisar e caracterizar os consumidores chineses em relação à demografia, renda, posição geográfica, idade, diferenças culturais e classe social. O principal objetivo da tese é desenvolver uma estratégia de marketing para o salmão norueguês no mercado chinês, com propostas de resolução específicas sobre como a Leroy pode entrar, entrar no mercado de salmão chinês com sucesso.
Description: M3, M30, M31
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/15837
Thesis identifier: 201761998
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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