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http://hdl.handle.net/10071/15768
Author(s): | Shichuan, Tian |
Advisor: | Rosa, Álvaro Figueiredo, Maria Tian, Yixiang |
Date: | 8-Nov-2017 |
Title: | The research on customer structure characteristics and marketing measures of regional bank agency: a case from the Agricultural Bank of China |
Reference: | Tian Shichuan (2016). The research on customer structure characteristics and marketing measures of regional bank agency: a case from the Agricultural Bank of China [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/15768 |
ISBN: | 978-989-8905-70-3 |
Keywords: | Agricultural Bank of China Customer structure Data mining Cluster analysis Gestão estratégica Banco Comportamento do consumidor Marketing de produtos Análise de dados Servqual China |
Abstract: | With intensified opening degree and increasingly fierce market competition of
commercial banks, commercial banks innovate their products constantly and improve their
service quality at the same time. The Agricultural Bank of China (ABC) is a state-owned
commercial bank that has built branches in all county-level districts. Instead, branches of
ABC in county-level have become the weakest links that reduce ABC’s competitive power. If
the flaws in customer and market maintenance in the county-level branches are ever to be
repaired, in my opinion, meeting customer perceived service quality and customer demands
efficiently based on understanding of customer needs should be put in the first priority
currently.
Firstly, this part studies the customer segmentation of ** branch of Agricultural Bank of
China. This thesis puts forward approach to segment bank customers based on the improved
k-means clustering. The results show that the improvement algorithm effectively overcomes
the defect that traditional k-means algorithm easily falls into local optimal value, increasing
the accuracy of customer classification, and contributing to more reasonable clustering
results.
Secondly, this thesis uses the econometric panel data model to study the relationship
between customer structure and bank performance. The results indicate that a good customer
structure can bring benefits for banks and improve their competitiveness.
Thirdly, this part analyzes different service quality requirements of different types
customer in the ** branch of Agricultural Bank of China. We combine service quality
evaluation theory and the background of Chinese commercial banks, establishing the
SERVQUAL model for the ** branch. The Study has shown that the correlation coefficient
between overall perception of service quality and customer satisfaction is positive; the overall
perception of service quality and customer willingness to recommend are also positively
correlated, but the degree of correlation is lower than the correlation between the overall
perception of service quality and customer satisfaction; the correlation of overall perceived
quality of service for all samples and willingness to accept the services of other banks
correlation was not significant. At the same time, there is still a gap between the customer
perceived service quality and customer expectation in the ** branch of Agricultural Bank of
China.
Finally, according to the results of customer structure classification and service quality
survey of the ** branch of Agricultural Bank of China, the marketing strategies for different
customer groups are proposed. Com o crescente grau de comercialização da indústria bancária chinesa e a entrada continua de bancos estrangeiros, a competição entre bancos está a tornar-se cada vez mais feroz, e as estratégias dos bancos comerciais com vista a ganhar vantagens competitivas muda gradualmente. Para além do lançamento de uma variedade de produtos financeiros, os bancos comerciais utilizam serviços diferenciados para poder dar resposta á procura do mercado diversificado de consumidores. Estes bancos estão igualmente a começar a entender que para os bancos gradualmente convergirem devem não só atingir uma vantagem competitiva através da oferta de produtos financeiros bem como serviços diferenciados de alta qualidade. Este meio tornou-se na única forma forma que o banco dispõe para poder vencer a sua competição. Portanto, para os bancos comerciais, estamos num período de inovação onde o aumento da qualidade de serviço é inevitável. O Agricultural Bank of China é um banco comercial do estado que possui uma filial em todas as regiões administrativas a nível de condado. Ligações e serviços, citadinos e urbanos tem sido a maior vantagem do Agricultural Bank of China, mas a situação actual não é favorável. A filial a nível de condado tem-se tornado na ligação pior e mais fraca da fundação deste banco. Ao mesmo tempo, bancos privados têm emergido em paridade com o rápido desenvolvimento dos instrumentos financeiros online e, o Agricultural Bank of China, como o representante dos bancos tradicionais está a enfrentar competição feroz. Em especial desvantagem no que toca a recursos ao consumidor e instrumentos online que os outros bancos oferecem. Os bancos comerciais tradicionais, estão desta forma confrontados com a perda de clientes bem como o elevado custo de adquirir novos clientes. O risco operacional do banco aumenta á medida que a estabilidade do mercado consumidor piora. Se querem mudar o status quo das filiais a nível de condado, necessitam entender a actual necessidade da qualidade de serviço ao cliente, analisar as características da procura do consumidor e estabelecer um mecanismo de ciclo virtuoso de mercado-consumidor-beneficio - são as maiores prioridades agora. Baseado nisto, este estudo usará marketing, processo de decisão da gerência, teoria e métodos, mineração de dados, técnicas estatísticas e métodos econométricos para analisar as características de procura do consumidor do Agricultural Bank of China. Primeiro, utilizar a análise de cluster de mineração de dados para efectuar uma estratificação analítica do grupo de consumidores do banco para manter a estrutura da procura dos consumidores e serviços; classificação da informação de procura dos consumidores, acesso ás tendências de procura dos consumidores do banco e tendência de produtos competitivos; na base de quantificar os requerimentos do consumidor, usamos o painel de dados econométricos para efectuar uma análise empírica sobre a estrutura de procura dos consumidores e a performance do Agricultural Bank of China. |
Degree: | Doutoramento em Gestão |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-TD - Teses de doutoramento |
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