Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/15464
acessibilidade
Title: Artes plásticas e atividades educativas projeto 1St Museum
Authors: Luz, Filipa Gama da
Orientador: Neves, José Soares
Ferreira, Pedro António de Sousa
Keywords: Gestão cultural
Museu
Atividade escolar
Público
Jovem
Plastic arts
Museum
Arts education
Multisensorial experience
Creativity artists
Issue Date: 15-Dec-2017
Citation: LUZ, Filipa Gama da - Artes plásticas e atividades educativas projeto 1St Museum [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2017. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/15464>.
Abstract: O presente trabalho tem por objetivo primário o desenvolvimento de um modelo de negócio (MN), focado na proposta de valor e segmentos de clientes, que permita a implementação do projeto 1St Museum. Este projeto visa promover a sensibilização dos públicos infantojuvenis, incentivando a aproximação da produção artística e desenvolvimento de atividades participativas no contexto das artes plásticas. Tem por intuito a valorização do processo artístico e promoção do pensamento criativo. Faz-se o enquadramento teórico dos serviços educativos dos museus, do sistema educativo português e contextualização sobre experiências multissensoriais. A recolha de informação primária - entrevistas a encarregados de educação e professores, análises de boas práticas e observação participante de uma experiência multissensorial - é outro ponto fulcral na construção da proposta de valor. Procedeu-se à análise do mercado envolvente ao projeto 1St Museum, por ser um elemento fundamental à sua implementação futura. Por último efetuou-se a proposta de modelo de negócio privilegiando os segmentos de clientes, o design da proposta de valor, a jornada do cliente, incluindo o design do espaço e as cores.
The main purpose of this research is to generate a proposal for the development of a business model (BM) focused on a value proposition and costumer segment that facilitate the implementation of the project named 1St Museum. This project has the objective to promote and encourage the artistic creation as well as participative activities near a younger segment of the market, allowing them to have a closer proximity in the domain of plastic arts. This way, this project aims towards the valorization of the artistic process and promotion of creative thinking. The theoretical framework of the educational services is completed, as well as that of the Portuguese educational system and the contextualization of multi-sensorial experiences. The primary data collection - interviews to parents and professors, analysis of good practices and an active observation of a multi-sensorial experience - is yet another main point on the construction of the value proposition. The following step fell into a thorough analysis of the market in which the 1St Museum is encompassed, for it is a crucial element to its future implementation. For last, a business model was created having in mind the main costumer segments, the design of the value proposition, the client journey including the space design and its colors.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/15464
Thesis identifier: 201788055
Designation: Mestrado em Empreendedorismo e Estudos da Cultura
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
filipa_gama_luz_diss_mestrado.pdf6.2 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.