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dc.contributor.advisorLoureiro, Sandra Maria Correia-
dc.contributor.authorAttili, Isabella Lazarini Silveira-
dc.date.accessioned2018-03-22T15:15:35Z-
dc.date.available2018-03-22T15:15:35Z-
dc.date.issued2017-
dc.date.submitted2017-09-
dc.identifier.citationAttili, I. L. S. (2017). The new luxury is not gold, it is green: communicating sustainability within the luxury market: the case of the brazilian luxury fashion brand Osklen [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/15429pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/15429-
dc.description.abstractSustainability is not just a trend. It is a fact and it is irreversible. Over thousands of years the human being has been taking action without taking into consideration the damage done to the Earth. In an unbridled search for growth and profits, companies have explored nature to its limits and we are currently suffering the consequences of these acts. However, the theme of sustainability has come into vogue trying to help reverse this situation and is no longer just an option once people are demanding this from brands. Becoming sustainable is a must for companies that want to continue to operate in the market and for that, make use of Corporate Social Responsibility practice is an alternative. Regarding the fashion market, especially the luxury sector, they carry with them the burden of one of the biggest pollutants of the environment and therefore, one of the most charged to promote changes in their values, production methods and message transmitted to the consumer. And it was in this wave of awareness that Osklen, a Brazilian luxury fashion brand founded by Oskar Metsavaht, took its first steps towards becoming one of the pioneers of sustainability in the fashion world. In addition, Metsavaht is responsible for developing the concept of the New Luxury which is described as the union between the Noble and Sustainable, Ethics and Aesthetics; and aims to communicate this message through its brand and through the actions carried out jointly with some institutions, for example the Instituto-E, promoting the human sustainable development.por
dc.description.abstractA sustentabilidade não é apenas uma tendência. É um fato e é irreversível. Ao longo de milhares de anos, o ser humano tem agido sem levar em consideração os danos causados à Terra. Em uma busca desenfreada pelo crescimento e lucros, as empresas exploraram a natureza até seus limites e atualmente estamos sofrendo as consequências desses atos. No entanto, o tema da sustentabilidade entrou em voga tentando ajudar a reverter esta situação e não é mais uma opção uma vez que as pessoas estão exigindo isso das marcas. Tornar-se sustentável é uma obrigação para as empresas que querem continuar a operar no mercado e, para isso, fazer uso da prática de Responsabilidade Social Corporativa é uma alternativa. Em relação ao mercado da moda, especialmente ao setor de luxo, eles carregam consigo o peso de um dos maiores poluentes do meio ambiente e, portanto, um dos mais cobrados para promover mudanças em seus valores, métodos de produção e mensagens transmitidas ao consumidor. E foi nesta onda de consciência que Osklen, uma marca brasileira de moda de luxo fundada por Oskar Metsavaht, deu seus primeiros passos para se tornar um dos pioneiros da sustentabilidade no mundo da moda. Além disso, Metsavaht é responsável pelo desenvolvimento do conceito de Novo Luxo que é descrito como a união entre Nobre e Sustentável, Ética e Estética; e pretende comunicar esta mensagem através da sua marca e através das ações realizadas em conjunto com algumas instituições, por exemplo, o Instituto-E, promovendo o desenvolvimento humano sustentável.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectResponsabilidade social das empresaspor
dc.subjectSustentabilidade ambientalpor
dc.subjectModapor
dc.subjectIndústria de produtos de luxopor
dc.subjectEstudo de casospor
dc.subjectSustainabilitypor
dc.subjectCorporate Social Responsibilitypor
dc.subjectFashionpor
dc.subjectLuxury marketpor
dc.subjectSustentabilidadepor
dc.subjectResponsabilidade social corporativapor
dc.subjectMercado de luxopor
dc.titleThe new luxury is not gold, it is green: communicating sustainability within the luxury market: the case of the brazilian luxury fashion brand Osklenpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid201761009por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpor
dc.subject.jelM31-
dc.subject.jelQ01-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
dc.subject.jel1Q Agricultural and natural resource economics - Environmental and ecological economics-
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