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http://hdl.handle.net/10071/14087
Author(s): | Duarte, João Emanuel Gonçalves |
Advisor: | Pernas, Gonçalo José Torres |
Date: | 25-Nov-2016 |
Title: | A pratical approach launching an app and consequent business potential assessment |
Reference: | APELIDO, Nome - A pratical approach launching an app and consequent business potential assessment [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/14087>. |
Keywords: | Mobile application application analytics Business plan Innovation Aplicação informática Telemóvel Inovação tecnológica Estratégias de marketing Futebol Plano de negócio |
Abstract: | Mobile applications were first “born" in 2008. During the last eight years its exponential rise
have already moulded the way most people live. Nowadays, the range of applications is so
enormously diverse that people may live their usual lives without anything else than packages
of software installed on the smartphone and an internet connection.
Therefore, it is of most interest to approach this emerging market so that potential opportunities
may be spotted and consequently harnessed.
This document is intended to reflect the tap on an eventual gap on the market from an app
created to foster the way people socially engage with football. Throughout the paper, the author
establishes a parallel between the existing literature, the differentiated outputs obtained from
the launch of the minimum viable product and the arising conclusions that may impact
positively a future version of the referred mobile application.
The ultimate goal is to assess the potentiality and sustainability of Kiss my Score as a business
as well as humbly attempt to contribute academically for the documentation of one of the most
impactful technological evolutions.
In brief, this paper is for the doers, for the non-settlers, for the believers and at most for the
ones who trust their gut but on top of all trust numbers, after all we are nothing beyond it, prime
numbers each one of us. As aplicações móveis, comumente designadas de apps, apareceram pela primeira vez em 2008. No decorrer de 8 anos o seu crescimento e utilização foi de tal maneira que moldaram completamente a maneira como as pessoas vivem. Nos dias de hoje, existe um espetro tão diversificado de aplicações que qualquer pessoa consegue viver o seu dia-a-dia única e exclusivamente com um smartphone, ligação à internet e aplicações instaladas. Deste modo, é de todo o interesse abordar este mercado emergente de modo a que eventuais oportunidades possam ser identificadas e consequentemente exploradas. Este documento surge com a intenção de documentar a exploração de uma oportunidade de mercado através de uma aplicação criada para fomentar a interação social com o futebol. Ao longo do documento, o autor estabelece um paralelismo entre a literatura existente, os mais diversos dados obtidos aquando do lançamento do produto minimamente viável e as conclusões adjacentes que poderão ter um impacto positivo numa futura versão da aplicação. O objetivo final é avaliar a eventual viabilidade do Kiss my Score como um negócio, assim como, humildemente, contribuir academicamente para a evolução de uma das tecnologias com maior impacto. Este documento destina-se àqueles que gostam de inovar, para os que não se acomodam, para todos os que acreditam em si próprios, mas acima de tudo acreditam nos números. Afinal, não somos nada mais que isso, números primos cada um de nós. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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Master thesis_Mkt_Joao.Duarte.pdf Restricted Access | 7,93 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
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