Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/13874
acessibilidade
Title: Surfscholar business plan: quality reigns supreme
Authors: Einstein, Samuel
Orientador: Brochado, Fernando Jorge Almeida Oliveira
Keywords: Empresa de serviços
Marketing de serviços
Desporto
Estudante estrangeiro
Ensino superior
Plano de negocios
Trabalho de projeto
Service
Quality
Higher Education
Word of Mouth Communication
Issue Date: 2016
Citation: EINSTEIN, Samuel - Surfscholar business plan: quality reigns supreme [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/13874>.
Abstract: The following master’s thesis entails a business plan for a free service-based company aimed at helping American students to enroll in fulltime master’s programs in Lisbon, Portugal for a fraction of the price of what they would be paying at home. Combining a high-quality and internationally accredited education with world-class surf, exploration and cultural enrichment is the mission. The company, SurfScholar, will function on a per student commission basis which will allow it to offer the service for free. The literature review serves as a critical foundation from which the business plan can be formulated. Topics that are included are brand differentiation, service and relationship marketing, study abroad reasons and trends, destination branding, and word of mouth communication. With a broader understanding of the important topics related to the service-based company, a PESTLE analysis, Porter’s 5 forces and a SWOT analysis were conducted to gain further context. Once the competition was analyzed, an in depth STP (segmentation, target and positioning) analysis was conducted. There is also the inclusion of key success factors, the company strategy and a breakdown of the company brand, including logo, idea, mission, vision, values and brand image. A marketing mix was conducted that focused on the 7 P’s and Q. This includes product, price, promotion, place, people, process, physical evidence and quality. In conclusion, a financial plan was executed with the intended goal of establishing and quantifying the viability of the company.
A tese de mestrado que de seguida se apresenta vincula um plano de negócios para uma empresa baseada na prestação de serviços, que visa ajudar estudantes Americanos a matricularem-se em programas de mestrado em Lisboa, Portugal, por uma fracção do custo que teriam que acarretar no seu país. Combinando uma educação de alta qualidade e internacionalmente reconhecida com surf de calibre mundial, o enriquecimento cultural é a missão. A empresa, SurfScholar, funcionará numa base de comissão por estudante, permitindo que o primeiro serviço seja gratuito. A revisão literária tem o papel de fundação crítica sobre a qual o plano de negócio de alicerça. Entre os tópicos abordados encontram-se a diferenciação de marcas, serviço e marketing de relação, tendências e motivos para estudar no estrangeiro, marketing de destinos (destination branding), e publicidade de boca-a-boca. Com uma compreensão mais abrangente dos tópicos mais importantes relacionados com a empresa de prestação de serviços, foram utilzadas ferramentas como a análise PESTLE, o Modelo de 5 Forças de Porter e a análise SWOT, no sentido de adquirir contexto mais profundo. Uma vez analisada a concorrência, foi levada a cabo uma análise STP (segmentation, target and positioning) mais detalhada. Incluem-se também os factores-chave de sucesso, a estratégia da empresa e a descontrução da marca da empresa, que conta com o logo, a ideia, missão, visão, valores e imagem de marca. Foi elaborado um marketing mix focado nos 7 P’s e Q. Tal inclui produto, preço, promoção, local (place), pessoas, processo, provas físicas e qualidade. Em suma, um plano financeiro foi executado com o objectivo de estabelecer e quantificar a viabilidade da empresa
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/13874
Thesis identifier: 201293064
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Samuel Einstein Thesis PDF.pdf6.59 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.