Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/13840
Author(s): | Traquino, Marta |
Date: | 30-Jun-2017 |
Title: | As sementes foram plantadas à mão |
Number: | 34 |
Pages: | 17-29 |
ISSN: | 2182-3030 |
DOI (Digital Object Identifier): | 10.15847/citiescommunitiesterritories.jun2017.034.art02 |
Keywords: | Arte pública Cidade Gentrificação Intervenção urbana |
Abstract: | Este texto propõe um exercício de reflexão sobre as reconfigurações de significado e de potencial interventivo que uma icónica obra de arte pública (Wheatfield - A confrontation, Agnes Denes, 1982), realizada há três décadas atrás, adquire quando 'reactivada' na actualidade por iniciativa dos líderes de um poderoso processo de gentrificação. Uma reflexão sobre a sua instrumentalização de acordo com os interesses de cada um dos patrocinadores, mas também sobre os factos urbanos que se revelam através do que nela se perdeu. This text proposes an exercise in reflection on the reconfigurations of meaning and intervention potential that an iconic work of public art (Wheatfield - A confrontation, Agnes Denes, 1982), realized three decades ago, acquires when 'reactivated' at present by initiative Of the leaders of a powerful process of gentrification. A reflection on its instrumentalization according to the interests of each of the sponsors, but also on the urban facts that are revealed through what has been lost in it. |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | DINÂMIA'CET-RI - Artigos em revistas internacionais com arbitragem científica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
4. TRAQUINO_As sementes foram plantadas a mao _VF.pdf | 581,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.