Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/13840
Author(s): Traquino, Marta
Date: 30-Jun-2017
Title: As sementes foram plantadas à mão
Number: 34
Pages: 17-29
ISSN: 2182-3030
DOI (Digital Object Identifier): 10.15847/citiescommunitiesterritories.jun2017.034.art02
Keywords: Arte pública
Cidade
Gentrificação
Intervenção urbana
Abstract: Este texto propõe um exercício de reflexão sobre as reconfigurações de significado e de potencial interventivo que uma icónica obra de arte pública (Wheatfield - A confrontation, Agnes Denes, 1982), realizada há três décadas atrás, adquire quando 'reactivada' na actualidade por iniciativa dos líderes de um poderoso processo de gentrificação. Uma reflexão sobre a sua instrumentalização de acordo com os interesses de cada um dos patrocinadores, mas também sobre os factos urbanos que se revelam através do que nela se perdeu.
This text proposes an exercise in reflection on the reconfigurations of meaning and intervention potential that an iconic work of public art (Wheatfield - A confrontation, Agnes Denes, 1982), realized three decades ago, acquires when 'reactivated' at present by initiative Of the leaders of a powerful process of gentrification. A reflection on its instrumentalization according to the interests of each of the sponsors, but also on the urban facts that are revealed through what has been lost in it.
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:DINÂMIA'CET-RI - Artigos em revistas internacionais com arbitragem científica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4. TRAQUINO_As sementes foram plantadas a mao _VF.pdf581,79 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.