Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/13734
Author(s): Faria, João Francisco Vaz da Rocha Paes de
Advisor: Pereira, Hélia Gonçalves
Date: 2016
Title: A marketing plan for the Nintendo NX
Reference: FARIA, João Francisco Vaz da Rocha Paes de - A marketing plan for the Nintendo NX [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/13734>.
Keywords: Marketing plan
Videogames
Console market
Innovation
Abstract: This project aims to develop marketing plan to launch Nintendo’s next videogames console (the Nintendo NX) in order to pave the way for a new generation of gaming consoles as reassert Nintendo’s foothold in the gaming industry. Based on our prediction that the core principle of this next console is the fact that it is a hybrid between handheld and a home console we further developed what this future product will be. Throughout the project we take a board look at the current state of the videogames industry and analyze how the company fares compared to its competitors. We also take a look at what is the current state of videogame consumers and their hardware preferences in order to better understand how the new console will be received. We devise a marketing strategy oriented towards a shift in targets and design a marketing mix that can best accommodate the new hybrid system. Lastly, we create an implementation plan for the Nintendo NX’s launch highlighting the most important moments and actions that are critical to ensure a smooth launch to market.
Este tem como objectivo o desenvolvimento de um plano de marketing para o lançamento da próxima consola de videojogos da Nintendo (a Nintendo NX) e abrir caminho para uma nova geração de consolas e reafirmar a posição da Nintendo na indústria. De acordo com a nossa previsão de que a Nintendo NX será uma consola híbrida, e neste projecto desenvolvemos as especificidades deste novo produto. Ao longo do projecto observamos de um modo geral o estado actual da indústria dos vídeo jogos e analisamos como é que a Nintendo se situa relativamente aos seus concorrentes. Também olhamos para os consumidores de jogos de vídeo de hoje em dia e como é que as suas preferências têm vindo a evoluir, de forma a compreender como é que a nova console será recebida. Seguidamente desenvolvemos uma estratégia de marketing orientada para uma mudança no público-alvo e projectamos um mix de marketing adequado ao novo produto. Por fim, criamos um plano de implementação para o lançamento da Nintendo NX destacando os momentos e acções que são fundamentais para garantir um arranque sem problemas para o mercado.
Degree: Mestrado em Marketing
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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A Marketing Plan for the Nintendo NX_João Paes de Faria_2016.pdf
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