Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/13567
acessibilidade
Title: Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanization
Authors: Ling Wang
Orientador: Alpalhão, Rui
Keywords: Real estate Investment
Cultural Differences
Urbanization
Comportamento do consumidor
Diferença cultural
Investimento imobiliário
Mudança de comportamento
Evolução urbana
Issue Date: 24-Oct-2016
Citation: LING Wang , Nome - Cultural effects on real estate market : an explanation of urbanization [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/13567>.
Abstract: This study investigates the Theory of Man in Consumer Behavior and Hofstede Cultural dimensions by providing deeper understanding of consumers‟ attitudes towards investment in real estate market to explain nowadays´ urbanization in different countries. After breaking down the Real estate market and RE investment process, the predictors are selected from Economic Activities, Real Estate Market, Risk and Limitation and Cultural Factors to explain the Urbanization phenomenon to reach the purpose of this paper. The result after conducting the Stepwise Regression shows there is connection among them. Together with „Real Estate Performance‟, represented by Rent Index and Property Right Index, „Cultural Index‟, represented by Uncertainty Avoidance Index and Indulgence Index, as well as other two factors from Consumer Behavior Theory- the Theory of Man are statistically significant for Urbanization.
Este estudo investiga a Teoria do homem no comportamento do consumidor e as dimensões culturais de Hofstede, proporcionando uma compreensão mais profunda das atitudes dos consumidores relativamente ao investimento no mercado imobiliário para explicar a urbanização atual em diferentes países. Depois da quebra do mercado imobiliário e do processo de investimento imobiliário, os indicadores são seleccionados a partir de Atividades Económicas, Mercado Imobiliário, Risco e Limitação e dos Factores Culturais para explicar o fenómeno da urbanização para alcançar o objetivo deste trabalho. Após a realização do Stepwise, o resultado mostra que há ligação entre eles. Juntamente com o desempenho imobiliário, representado pelo Índice de Rendas e Índice de direito de propriedade, o índice cultural, representado pelo Índice de Incerteza e Prevenção e pelo Índice da Indulgência, bem como outros dois factores da Teoria do Comportamento do Consumidor – a Teoria do Homem é estatisticamente significativa para a urbanização.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/13567
Thesis identifier: 201267993
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
LING WANG-Cultural effects on real estate market an explanat.pdf3.69 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.