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http://hdl.handle.net/10071/13358
Author(s): | Eskicioglu, Vedia |
Advisor: | Robalo, António da Silva |
Date: | 19-Dec-2016 |
Title: | Influence of national culture on website design Republic of Turkey vs the United Kingdom |
Reference: | ESKICIOGLU, Vedia - Influence of national culture on website design Republic of Turkey vs the United Kingdom [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/13358>. |
Keywords: | Gestão internacional Impacto cultural Design Página web Estudo comparado Reino Unido Turquia Website design Cultural dimensions Cross-cultural study Turkey vs UK |
Abstract: | In this paper the influence of cultural dimensions on website design and their design features
were examined through a comparative study of Turkey and the United Kingdom. Countries were
chosen due to having opposite cultural dimensions scores when compare to each other. The
purpose of the study was to learn more about the design features of websites and measure the
effect of cultural dimensions on them. A questionnaire (composed of three criteria each for UAI,
PDI, MAS and IDV dimensions of Geert Hofstede’s cultural model) was designed to content
analysis of nineteen websites (highly ranked e-commerce and non e-commerce ones) from each
country and applied by five experts. The statistical significance of the results was tested by
Welch t-test. Findings showed that there is significant difference in power distance and
masculinity features of the websites which are in accordance with the dimension scores of the
countries. On the other hand, same significance was not seen in uncertainty and collectivism
features in design due to the United Kingdom reflecting the same design features as Turkey. Neste trabalho, a influência das dimensões culturais sobre o design do site e as suas características foram examinadas através de um estudo comparativo da Turquia e Reino Unido. Estes países foram escolhidos devido a estarem em polos opostos nas pontuações das dimensões culturais. O objetivo do estudo foi saber mais sobre as características de design desses sites e medir o efeito das dimensões culturais sobre eles. Um questionário (composto de três critérios para a UAI, PDI, MAS e IDV, dimensões de Geert Hofstede) foi projetado para codificar as características de design de sites (classificados em e-commerce e em não e-commerce) de cada país e aplicado por cinco especialistas. A utilização do teste t de Welch permitiu concluir que há uma diferença significativa nas características relativas a distância de poder e relativas a masculinidade dos sites que estão em concordância com os scores das dimensões dos dois países. Por outro lado, as diferenças não se mostraram significativas relativamente ao controle de incerteza e individualismo no design. |
Degree: | Mestrado em Gestão Internacional |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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Vedia Eskicioglu-Thesis-MIM 2016_versao2.pdf | 2,24 MB | Adobe PDF | View/Open |
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