Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/12767
acessibilidade
Title: Analysis, design and development of a responsive crowdsourcing platform
Authors: Fernandes, Adriano José Lopes
Orientador: Lopes, António Luís
Keywords: Crowdsourcing platform
ISCTE-IUL
Dissertations repository
Frameworks
Engenharia informática
Desenvolvimento de software
Aplicação informática
Ensino superior
Issue Date: 13-Dec-2016
Citation: FERNANDES, Adriano José Lopes - Analysis, design and development of a responsive crowdsourcing platform [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/12767>.
Abstract: Nowadays, knowledge is the most important tool, anyone with enough knowledge is able to produce interesting and sophisticated solutions for the solution of complex problems. Companies seek knowledge for the resolution of problems and ideas for the creation of new projects while students search for opportunities to demonstrate their capabilities and create connections to gain experience in desired areas. Challenge Academy has born to strengthen the connection between higher education institutions and companies from the resolution of challenges created by them. A prototype was developed that served as proof of concept giving perspective of the usage and reception by the stakeholders (students, companies and higher education institutions). This prototype showed problems related to security and adaptability to various devices such as smartphones and tablets. In this dissertation it is proposed the study and analysis of frameworks for the development of a secure platform with support for various devices used by users. It is also proposed the creation of a repository for dissertation themes to help students in the selection of a dissertation theme or a coordinator of the dissertation. The results from testers have shown that the new platform was well received by students of ISCTE-IUL and users of the prototype.
O conhecimento é a ferramenta mais importante nos dias de hoje, qualquer pessoa com conhecimento suficiente é capaz de produzir soluções sofisticadas e interessantes para a resolução de problemas complexos. Empresas procuram conhecimento para a resolução de problemas e ideias para criação de novos projetos, enquanto alunos procuram oportunidades para demonstrarem as suas capacidades e criarem conexões com estas para ganharem experiência nas áreas pretendidas. A Challenge Academy surgiu com o objetivo de fortalecer a conexão entre institutos de ensino superior e empresas a partir da resolução de desafios colocados pelas empresas. Foi criado um protótipo da plataforma que serviu como prova de conceito, dando uma perspetiva de utilização e receção pela parte dos intervenientes (alunos, empresas e institutos de ensino superior). Sendo um protótipo este apresentava alguns problemas de segurança e de adaptabilidade a diversos dispositivos, tais como, smartphones e tablets. Nesta dissertação é proposto o estudo e análise de frameworks para o desenvolvimento de uma plataforma mais segura e capaz de se adaptar aos diversos dispositivos usados pelos utilizadores. É também proposta a criação de um repositório para temas de dissertação na plataforma, com o objetivo de ajudar os alunos na escolha de tema e orientador da dissertação. Os resultados dos testes demonstram que a nova plataforma é bem recebida pelos estudantes do ISCTE-IUL e utilizadores do protótipo.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/12767
Thesis identifier: 201547988
Designation: Mestrado em Engenharia Informática
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
adriano_fernandes_38057_thesis.pdf4.29 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.