Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/12576
acessibilidade
Title: A educação patrimonial no Museu do Fado
Authors: Parrado, Patrícia Silva
Orientador: Vaz, Maria João Mendes
Magrinho, Sofia D´Almeida Costa Macedo
Keywords: Portugal
Património cultural
Educação
Fado
Intangible Cultural Heritage
Heritage Education
Issue Date: 23-Nov-2016
Citation: PARRADO, Patrícia Silva - A educação patrimonial no Museu do Fado [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/12576>.
Abstract: A Educação Patrimonial é uma área de trabalho e estudo, que, no âmbito da Interpretação Patrimonial, tem como objetivo a salvaguarda do Património Cultural, no caso concreto o Património Imaterial. Embora os modelos de educação patrimonial não estejam bem definidos no quadro nacional, é possível encontrar projetos que se enquadram neste tema e que importam estudar. Deste modo, selecionei dois projetos que têm no Fado o seu objeto de atuação, e que estão associados ao Museu do Fado - Visitas Cantadas e Brincar aos Fados - procurando-se uma análise da sua concretização com base nos modelos de Educação Patrimonial conhecidos. Partindo duma abordagem teórica aos conceitos sobre os quais assenta esta investigação, inicialmente são também explanados os objetivos assim como as escolhas metodológicas adoptadas para este estudo.
The Heritage Education is a work and research field, assigned under Heritage Interpretation models that aims to champion the cultural heritage. I am especially interested on intangible heritage and their education models. Although heritage education models are not well defined in the portuguese framework, we can find some projets in the territory that fit this subject. Therefore, I proposed the analysis of two projects, concerning Fado, associated with the Fado Museum - Visitas Cantadas and Brincar aos Fados - establishing how they perform in terms of the application of known Heritage Education models. Starting from a theoretical approach to the concepts upon which this research sets, including the explanation of the objectives as well as the methodological choices adopted for this study.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/12576
Thesis identifier: 201349116
Designation: Mestrado em Empreendedorismo e Estudos da Cultura
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Dissertação versão completa.pdf47.71 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.