Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/12248
Autoria: Fortes, N.
Rita, P.
Data: 2016
Título próprio: Privacy concerns and online purchasing behaviour: towards an integrated model
Volume: 22
Número: 3
Paginação: 167 - 176
ISSN: 2444-8834
DOI (Digital Object Identifier): 10.1016/j.iedeen.2016.04.002
Palavras-chave: Privacy concerns
E-commerce
Online purchasing behaviour
Resumo: This study aims to analyze how privacy concerns about the Internet have an impact on the consumer's intention to make online purchases. A research model was developed establishing that this impact takes place via the connection of privacy concerns with the theories of trust and risk, the theory of planned behaviour and the technology acceptance model. The empirical study was based on an online survey that collected data from 900 individuals. The results confirmed the acceptance of all proposed hypotheses and the overall validation of the research model. Implications and further research suggestions are presented.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

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