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http://hdl.handle.net/10071/11852
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Title: Improvement of forecasting and sales barganing power: the case of Altri
Authors: Esteves, André João
Orientador: Nunes, Ana Catarina
Martins, Ana Lúcia
Keywords: Forecasting methods
Kraljic Matrix
Case study
Pulp and paper Industry
Métodos de previsão
Matriz de Kraljic
Estudo de casos
Indústria do papel
Issue Date: 2015
Citation: ESTEVES, André João - Improvement of forecasting and sales barganing power: the case of Altri [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11852>.
Abstract: Forecasting is increasingly necessary especially in our competitive global economy. This is because major operations require time such as all transformation processes used in raw materials to produce finish products, as well as all operations involved to be possible to deliver the final consumer a product in the right place at the right time. Therefore, organizations can not simply hope that demand appears and then react. This research aims at the development of a pilot study to identify which forecasting methods performs the better results in each product exported by Altri for each European harbour. It also identifies strategic suggestions taking into account the obtained results from the forecasts that enable Altri not only to reduce demand risk, but also protect itself against unfavorable selling conditions. The accomplishment of this research is supported by a case study methodology, carried out during an internship at Celbi mill which belongs to Altri. Thus, any information gathered and obtained was from direct observation, informal interviews and from informatic systems.
A previsão apresenta-se, nos dia de hoje, cada vez mais necessária especialmente na nossa competitiva economia global. Isto porque operações importantes requerem tempo tais como todos os processos de transformação utilizados nas matérias primas para dar origem a produtos acabados, bem como todas as operações envolvidas para ser possivel entregar ao consumidor final o produto no sitio certo e à hora certa. Portanto, as organização não podem simplesmente esperar que a procura ocorra e em seguida reagir. A presente investigação visa a elaboração de um caso de estudo piloto para verificar quais os métodos de previsão que melhor se ajustam a cada produto exportado pela Altri para cada Porto Europeu. Identificam-se também sugestões estratégicas, tendo em consideração os resultados obtidos a partir das previsões, que possibilitam a Altri não só reduzir o seu risco associado à procura, mas também proteger-se contra condições de venda desfavoraveis. A realização da presente investigação é sustentada pela metodologia de um caso de estudo, levado a cabo com a realização de um estágio na unidade fábril da Celbi pertencente à empresa mãe Altri. Assim sendo, toda a informação recolhida e obtida foi a partir de observação directa, entrevistas informais e dos registos dos sistemas informáticos.
Description: Project / JEL Classification System: M10 – Business Administration: General; Y40 – Dissertation
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/11852
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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