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dc.contributor.editorGuimarães, Nunopor
dc.contributor.editorPaio, Alexandrapor
dc.contributor.editorOsório, Filipa Crespopor
dc.contributor.editorOliveira, Maria Joãopor
dc.contributor.editorOliveira, Sanchopor
dc.date.accessioned2016-08-05T11:52:42Z-
dc.date.available2016-08-05T11:52:42Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.isbn978-989-732-804-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/11840-
dc.description.abstractThe focus of the Conferences Architecture In-Play was to think about this interdisciplinary approach of Architecture, about its tools, methods and theories and to bring together people from all the fields that could merge and create new and better architectural solutions. In that sense We invited authors to submit their most recent and unpublished works in research, teaching or practice that were related to Architecture's InPlay2016 objectives. The interdisciplinary use of Architecture, Digital Design, Technology, Computation, Mathematics, Geometry and any other unexpected fields. The result was the publication of 29 articles distributed over 4 thematic areas related to each of the Kwynote speakers, who also wrote an article as an introduction to the topic and summary of their lectures. Michael Fox in the field of Kinetic and Responsive Architecture with the article "Catalyst Design"; Ruairi Glynn in the area of Kinetic and Interactive Instalations with the paper "Machine Life"; Arturo Tedeschi in the area of Parametric Design with the article "Hyper-Meritocracy and Architecture" and Paul Jackson in the Origami and Education fields with the paper "Folding as a Language of Design".por
dc.description.abstractO principal objectivo das Conferências Architecture InPlay foi reflectir sobre a abordagem interdisciplinar da Arquitectura, sobre as suas ferramentas, métodos e teorias e reunir pessoas e especialistas dos vários campos de investigação que se pudessem unir de modo a criar novas e melhores soluções arquitectónicas. Nesse sentido foi feito o convite a autores para submeterem os seus trabalhos mais recentes e ainda não publicados nas áreas da investigação, ensino ou prática profissional que estivessem relacionados com os objectivos das Conferências. A utilização interdisciplinar da Arquitectura, Desenho Digital, Tecnologia, Computação, Matemática, Geometria e quaisquer outros campos inesperados. O resultado foi a publicação de 29 artigos distribuidos por 4 áreas temáticas relacionadas com cada um dos Oradores Principais, os quais escreveram também um artigo como introdução ao tema e resumo das suas palestras. Michael Fox na área da Arquitectura Cinética e Responsiva com o artigo "Catalyst Design"; Ruairi Glynn na área das Instalações Cinéticas e Interactivas com o artigo "Machine Life"; Arturo Tedeschi na área do Desenho Paramétrico com o artigo "Hyper-Meritocracy and Architecture" e Paul Jackson na área do Origami e Educação com o artigo "Folding as a Language of Design".por
dc.language.isoporpor
dc.publisherInstituto Universitário de Lisboapor
dc.rightsopenAccesspor
dc.titleArchitecture In-Play International Conferences Proceedingspor
dc.typeconferenceObjecteng
dc.event.titleArchitecture InPlay Conferences 2016por
dc.event.typeConferênciapor
dc.event.locationISCTE-IULpor
dc.event.date11 e 12 de Julho de 2016por
dc.publicationstatusPublicadopor
dc.peerreviewedyespor
degois.publication.locationISCTE-IULpor
degois.publication.titleArchitecture InPlay Conferences 2016por
Aparece nas coleções:DAU-AC - Atas de congresso/Proceedings (organização, edição literária, ...)

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