Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11676
acessibilidade
Title: Business plan: Homestel Lisbon Boutique Hostel
Authors: Gouveia, Joana Isabel Gonçalves
Orientador: Falcão, Pedro Fontes
Keywords: Business plan
Hostel
Flashpacker
Backpacking
International tourism
Plano de negócio
Turismo internacional
Issue Date: 2015
Citation: GOUVEIA, Joana Isabel Gonçalves - Business plan: Homestel Lisbon Boutique Hostel [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11676>.
Abstract: Over the last few years Lisbon has been collecting numerous tourism awards, being recognized as one of the top destination cities. The present project aims to identify the feasibility of developing an accommodation establishment targeting flashpackers visiting Lisbon. For this purpose, public information available was collected from public data bases and data provided by market players and third party suppliers was analysed in order to understand Lisbon as a flashpacking tourism destination as well as how to develop a business plan and evaluate the implementation of an accommodation service establishment. After defining the business concept and strategy, all the required steps towards the Homestel implementation were performed in order to be possible to evaluate the business feasibility. Once all steps concluded, an economic and financial analysis was performed from which it was possible to conclude Homestel Project’s viability.
Ao longo dos últimos anos, a cidade de Lisboa tem colecionado inúmeros prémios na área do turismo, tendo sido até reconhecida como um dos principais destinos turísticos. O aparecimento de novos estabelecimentos de alojamento local, reconhecidos com diversos prémios internacionais, tem também atraído alguma atenção para Lisboa enquanto destino turístico. O projeto ora apresentado tem como principal objetivo analisar a viabilidade do desenvolvimento de uma unidade turística de alojamento local direcionado para o segmento Flashpacking em Lisboa. Neste contexto, foi recolhida informação pública disponível em bases de dados públicas, assim como informação disponibilizada pelos principais players e fornecedores contactados. A informação foi posteriormente analisada no sentido de perceber as potencialidades da cidade de Lisboa enquanto destino turístico do segmento de mercado flashpaking e por conseguinte perceber como construir um plano de negócio sustentável para a implementação da ideia de negócio desenvolvida. Após a definição do conceito de negócio e da estratégia, foram definidas todas as atividades necessárias à implementação do Homestel no sentido de avaliar a viabilidade do investimento. Uma vez concluídas todas as fases do projeto, foi realizada a análise económica e financeira através da qual foi possível concluir pela viabilidade do projeto de investimento.
Description: Project / JEL Classification: Z320 - Tourism and Development; M13 - New Firms, Startups
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/11676
Thesis identifier: 201210843
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Joana Gouveia_DM.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.