Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11661
acessibilidade
Title: Cocriação de valor com clientes no setor energético
Authors: Alves, Pedro Consolado Santos
Orientador: Menezes, João Carlos Rosmaninho
Keywords: Cocriação de valor
Valor-no-uso
Service-dominant logic
Relações B2B
Co-creation of value
Value-in-use
B2B Relationships
Issue Date: 2015
Citation: ALVES, Pedro Consolado Santos - Cocriação de valor com clientes no setor energético [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11661>.
Abstract: O principal objetivo desta tese é a investigação do tema da cocriação de valor de uma empresa com os seus clientes Business-to-Business (B2B). Primeiramente serão estudados os aspetos teóricos relacionados com a cocriação de valor para que posteriormente seja feita uma análise de como a cocriação de valor é desenvolvida num contexto prático entre empresas. Esta tese enquadra-se no âmbito de Projeto de Dissertação do Mestrado de Gestão do ISCTE-IUL. Para esta investigação foi utilizado o caso de estudo da EDP e o exemplo de três empresas start-up que desenvolvem uma parceria B2B com a EDP (Vertequip, IsGreen e Omniflow). Foram efetuadas entrevistas semiestruturadas às quatro empresas para que posteriormente fosse feita uma análise ao processo de cocriação de valor entre a EDP e as suas clientes start-up. Foi concluído que existe uma relação de constante troca de recursos, conhecimentos e experiências entre a EDP e as três empresas start-up, e entre as empresas start-up e os seus clientes. A análise a este processo de cocriação de valor B2B é pertinente para que outras empresas consigam compreender como é desenvolvido e estruturado o processo de cocriação com os seus clientes.
The main objective of this thesis is to research the topic of value co-creation of a company with its customers Business-to-Business (B2B). First we will study the theoretical aspects related to the co-creation of value to be subsequently make an analysis of how the co-creation of value is developed in a practical context between companies. This thesis falls within the scope of the Master's Thesis Project in Management at ISCTE-IUL. For this investigation we used an EDP case study and an example of three start-up companies that develop a B2B partnership with EDP (Vertequip, IsGreen and Omniflow). Semi-structured interviews were conducted to four companies to which later was made an analysis of the process of co-creation of value between EDP and its start-up clients. It was concluded that there is a constant exchange of resources, knowledge and experience between EDP and the three start-up companies and between the three start-up companies and their customers. The analysis in this process of co-creation of value B2B is relevant for other companies to understand how it is developed and structured the co-creation process value with its customers B2B.
Description: JEL classification: M10 – Business administration general; M13 – new firms / start-ups
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/11661
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese_PedroAlves.pdf1.38 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.