Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11599
acessibilidade
Title: Marketing plan for Club del Gourmet and SuperCor
Authors: Viana, Duarte Manuel dos Santos Duarte Gomes
Orientador: Loureiro, Sandra Maria Correia
Keywords: Marketing plan
Gourmet
Green products
Service launching
Marketing-mix
Retailing
Innovation
Issue Date: 2015
Citation: VIANA, Duarte Manuel dos Santos Duarte Gomes - Marketing plan for Club del Gourmet and SuperCor [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, Ano. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11599>.
Abstract: This Master project has the objective of developing a strategic and operational Marketing Plan to support the launch of an innovative service to the gourmet sector, more specifically at El Corte Ingles, being the service available in SuperCor and Club del Gourmet. The idea behind the service is to provide the customers’ with a gourmet recipe and all the bundle of ingredients that are inherent to the recipe, plus the possibility of adding a specific wine that goes particularly well with determined gourmet recipe. Nowadays, society already has the service of delivery of goods to consumers’ homes, and this is the some case with SuperCor and Club del Gourmet. What is lacking here in Portugal is a tailored service for the customers’ that do not have enough time to go shopping every day, do not know where to find some ingredients and do not like or know how to cook at home. This Master project intends to eradicate this problem and be the pioneer of this innovative type of delivery. A strategic and operational study was made and is presented along this master project, so that it could be identified the potential market for the service, as well as the service value and necessary characteristics are needed for the potential consumers’ of this service. A marketing strategy was also defined and designed, as well as marketing-mix components, so that it could be possible the launch of this new service for the right audience, with the accurate tools and with all the correct characteristics, and well communicated for the potential costumers’; so that this new service can be successfully launched in the gourmet market.
Este projeto de mestrado tem como objetivo o desenvolvimento de um plano de Marketing estratégico e operacional que suporte o lançamento de um serviço inovador para o sector Gourmet, mais especificamente para o El Corte Ingles, estando este serviço disponível no SuperCor e Club del Gourmet. A ideia por detrás deste serviço é de fornecer aos clientes uma receita gourmet, juntamente com o conjunto de ingredientes que são inerentes a essa mesma receita, mais a possibilidade de se lhe juntar um vinho específico que acompanhe particularmente bem com essa mesma receita gourmet. Nos dias de hoje, a nossa sociedade já possui o serviço de entrega de bens para a casa dos clientes, sendo este o mesmo caso com o SuperCor e o Club del Gourmet. O que falta em Portugal é um serviço customizado para os clientes que não têm tempo suficiente de ir às compras diariamente, não sabem onde encontrar certos ingredientes e não sabem ou não gostam de cozinhar em casa. Este projeto de mestrado tenciona erradicar este problema e ser o pioneiro deste inovador serviço de entrega. Um estudo estratégico e operacional foi feito e é apresentado ao longo deste projeto de mestrado, de modo a que possa ser identificado o mercado potencial para este serviço, assim como o valor do serviço e que características são necessárias para os potenciais consumidores deste serviço. Uma estratégia de marketing também foi definida e desenhada, assim como componentes do marketing-mix, de modo a permitir o lançamento deste novo serviço para a audiência certa, com as ferramentas mais precisas e com as características mais certas, e corretamente comunicado para os potenciais consumidores; para que este novo serviço possa ser lançado no mercado Gourmet com sucesso.
Description: JEL: M300 Marketing and Advertising: General JEL: M390 Marketing and Advertising: Other
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/11599
Thesis identifier: 201211734
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Master Thesis.pdf1.95 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.