Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Integrated Search
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11560
Full metadata record
acessibilidade
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCosta, Carlos J.-
dc.contributor.advisorBento, Fernando-
dc.contributor.authorFerreira, Eurico Edgar de Oliveira Delgado-
dc.date.accessioned2016-06-24T10:06:11Z-
dc.date.available2016-06-24T10:06:11Z-
dc.date.issued2015-
dc.date.submitted2015-10por
dc.identifier.citationFERREIRA, Eurico Edgar de Oliveira Delgado - Enterprise resource planning adoption and satisfaction determinants [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11560>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/11560-
dc.descriptionJEL classification: M15 – IT Management, M10 – General Business Administrationpor
dc.description.abstractEnterprise Resource Planning (ERP) systems are at the core of every firm. Making people use this costly and time consuming investment is one of the most important issues to deal with. The main objective of the present dissertation is to find the key determinants that open the door to user satisfaction and adoption. A theoretical model was set and an online survey was conducted to understand ERP users’ perspective on such matters. The outcome was the model validation and the understanding that top management support, training, and the system quality are important constructs to assess adoption and user satisfaction. In fact, the latter (system quality) has a significant influence on the behavioural intention to use and also in the overall user satisfaction.por
dc.description.abstractOs sistemas de Enterprise Resource Planning (ERP) fazem parte do centro nevrálgico de todas as empresas. Fazer com que as pessoas tirem partido de um investimento desta importância é um aspeto crucial que tem de se levar em conta. É o principal objetivo da presente dissertação identificar os principais determinantes que levam à satisfação e adoção por parte dos utilizadores. Para este efeito foi elaborado um modelo teórico e levado a cabo um questionário online junto dos utilizadores de sistemas ERP. O resultado foi a validação do modelo e a confirmação de que o suporte da gestão de topo, a formação e a qualidade do sistema são construtos decisivos para avaliar a adoção e satisfação por parte dos utilizadores. De fato, a qualidade do sistema tem uma influência muito forte na intenção comportamental de utilizar o sistema e também na satisfação global do utilizador.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectERP Enterprise resource planningpor
dc.subjectUser satisfactionpor
dc.subjectAdoption modelspor
dc.subjectSatisfação do utilizadorpor
dc.subjectModelos de adoçãopor
dc.titleEnterprise resource planning adoption and satisfaction determinantspor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Serviços e da Tecnologia-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
EdgarFerreira_Tese.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.