Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11560
acessibilidade
Title: Enterprise resource planning adoption and satisfaction determinants
Authors: Ferreira, Eurico Edgar de Oliveira Delgado
Orientador: Costa, Carlos J.
Bento, Fernando
Keywords: ERP Enterprise resource planning
User satisfaction
Adoption models
Satisfação do utilizador
Modelos de adoção
Issue Date: 2015
Citation: FERREIRA, Eurico Edgar de Oliveira Delgado - Enterprise resource planning adoption and satisfaction determinants [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11560>.
Abstract: Enterprise Resource Planning (ERP) systems are at the core of every firm. Making people use this costly and time consuming investment is one of the most important issues to deal with. The main objective of the present dissertation is to find the key determinants that open the door to user satisfaction and adoption. A theoretical model was set and an online survey was conducted to understand ERP users’ perspective on such matters. The outcome was the model validation and the understanding that top management support, training, and the system quality are important constructs to assess adoption and user satisfaction. In fact, the latter (system quality) has a significant influence on the behavioural intention to use and also in the overall user satisfaction.
Os sistemas de Enterprise Resource Planning (ERP) fazem parte do centro nevrálgico de todas as empresas. Fazer com que as pessoas tirem partido de um investimento desta importância é um aspeto crucial que tem de se levar em conta. É o principal objetivo da presente dissertação identificar os principais determinantes que levam à satisfação e adoção por parte dos utilizadores. Para este efeito foi elaborado um modelo teórico e levado a cabo um questionário online junto dos utilizadores de sistemas ERP. O resultado foi a validação do modelo e a confirmação de que o suporte da gestão de topo, a formação e a qualidade do sistema são construtos decisivos para avaliar a adoção e satisfação por parte dos utilizadores. De fato, a qualidade do sistema tem uma influência muito forte na intenção comportamental de utilizar o sistema e também na satisfação global do utilizador.
Description: JEL classification: M15 – IT Management, M10 – General Business Administration
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/11560
Designation: Mestrado em Gestão de Serviços e da Tecnologia
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
EdgarFerreira_Tese.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.