Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11515
acessibilidade
Title: An innovative food truck chain, strategic planning inspired from the lean start up methodology
Authors: Peñate, Paul Tavares
Orientador: Santos, Maria Conceição
Keywords: Modelos de negócio
Indústria alimentar
Marketing estratégico
Economia de escala
Inovação estratégica
Issue Date: 9-Nov-2015
Citation: PEÑATE, Paul Tavares - An innovative food truck chain, strategic planning inspired from the lean start up methodology [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11515>.
Abstract: Suportada pela abordagem Lean, o Projecto apresenta um modelo de negócios de uma nova marca de Food Truck, inicialmente a ser lançada na Bélgca. Foodies’TruckZ é a marca sugerida para um novo modelo de negócio de Food Truck que procura inovar alavancando economias de escala, sobretudo em Marketing, e através de uma frota co-propriedade das carinhas food truck. Neste modelo de negócio a partilha no investimento do camião, na comunicação e outros aspectos de marketing e das operações, permite a quem gere as operações de cada camião uma abordagem menos arriscada pelo menor investimento inicial e uma marca global entre vários camiões. A idéia é criar uma frota de co -propriedade caminhões de alimentos entre Foodies ' TruckZ e empresários de caminhões de alimentos (os chefes de cozinha) que serão geridos também em partilha pelos Chefes (na preparação do menu) e a Foodies ' TruckZ com o responsabilidade na concepção, monitorizaçlão, consultoria de marketing, a análise dos mercados e estudos, a criação de menus e otimização, o trabalho administrativo e o lobbying da administração e outras operações possíveis de serem transversais aos vários camiões. A vantagem competitiva da Foodies TruckZ será seu potencial significativo de economia de escala, em comparação com os proprietários individuais de caminhões de alimentos como resultado de: uma rede optimizada de abastecimento, partilha de concepção e preparação dos menus e cozinha, partilha de espaço de escritório, marketing e comunicação em sinergia, partilha do conhecimento do mercado, lobbying e networking.
Foodies’ TruckZ is an innovative food truck chain business that leverages economies of scale where market expertise builds a strong and profitable co-owned fleet of Food Truck businesses. It offers a solution by: Solving food truck entrepreneurs’ frustrations by allowing them to start their business with a less risky, less expensive and seamless approach, Leveraging economies of scale in sourcing, marketing and management, Developing an internal expertise of the food truck industry for operation management, regulations and marketing management of the business The idea is to create a fleet of co-owned food trucks between Foodies’ TruckZ and food truck entrepreneurs (the Chefs). The operation will be managed physically by the chefs, while Foodies’ TruckZ will be responsible for back office supervison. This structure will allow for a faster and more expandable business model. Foodies’ TruckZ will act as a strategic advisor and decision maker for the food trucks operations. The company will manage: the operation optimization, the marketing and communications, the markets analysis and studies, the menu creation and optimization, administrative paper work and administrative lobbying. While the Chefs will make sure that their food truck day to day operations run smoothly and deliver the best product to the customers. Foodies TruckZ major competitive advantage will be its potential for significant economy of scale in comparison to solo food truck owners, as the result of: an optimal supply network, shared preparation kitchen space, shared office space, marketing and communication synergies, shared market knowledge, shared lobbying and networking.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/11515
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Thesis Paul Tavares Version (Final corrected version).pdf2.92 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.