Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Integrated Search
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11483
Full metadata record
acessibilidade
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPostolache, Octavian-
dc.contributor.advisorPassos, Pedro-
dc.contributor.authorSilva, Fábio Miguel Mariano-
dc.date.accessioned2016-06-17T10:34:21Z-
dc.date.available2016-06-17T10:34:21Z-
dc.date.issued2015-
dc.date.submitted2015-10por
dc.identifier.citationSILVA, Fábio Miguel Mariano - Football game analysis [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11483>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/11483-
dc.description.abstractFootball has a large impact in our society. Starting with the media to entrepreneurs, also going through all the supporters who weekly fill football stadiums around the world. This phenomenon leads to the increase of frameworks linked to football. These frameworks can range from the simple application, which allows watching the games and results in real time, to the more complex ones that collect data, process data and calculate game statistics, such as team ball possession, individual players distance traveled or individual player’s number of passes performed. One issue that hasn’t been fully explored is the player’s collective behavior during a match. The idea of this kind of analysis is to find out, collective metrics which accurately describe the interactive behavior of a set of players. Therefore, the aim of this study was to create an user friendly platform where performance analysts and coaches can easily analyze player’s collective behaviors, usually associated to tactical performance. The aim of this dissertation is to present a, Java Platform for Football Analysis, designed and implemented for football game analysis. The framework presents capability on game analysis based on players coordinates inputs and helping coaches and players to extract information from processed games. The analysis tools to achieve this aim will use collective metrics based on player’s positioning on the three team sectors: defensive; middle and; offensive. This will allow to analyze player’s collective behaviors before critical situations (e.g., shot on goal, ). This helps to extract conclusions regarding group of players performances.por
dc.description.abstractO futebol ocupa um grande espaço na sociedade. Desde os media à area empresarial, passando também por todos os adeptos, que semana após semana, enchem os estádios de futebol por todo o mundo. Este fenómeno leva a que surjam cada vez mais frameworks ligadas ao futebol. Frameworks estas que podem ir desde a mais simples aplicação que permita acompanhar jogos e resultados em direto, a frameworks mais complexas que processam dados e estatísticas de jogo, como por exemplo a posse de bola de cada equipa, distância percorrida ou número de passes efetuados por cada jogador individualmente, entre outras variáveis. Uma das vertentes, nesta área, ainda pouco explorada é a análise de jogo no sentido dos analistas de jogo, dos treinadores. A ideia deste tipo de análise é encontrar métricas, fundamentalmente coletivas, que façam sentido na ótica do treinador e que os ajudem a perceber porque uma equipa em determinado momento falhou. A ideia é que esta análise ajude o treinador na tomada de decisões. Nesta dissertação vamos apresentar uma Plataforma Java para análise de Futebol, concebido e implementado para a análise do jogo. A framework apresenta a capacidade de análise de jogo baseado nas coordenadas dos jogadores de forma a ajudar treinadores e jogadores para extrair informações dos jogos processados. As ferramentas de análise para alcançar este objectivo usam métricas coletivas com base no posicionamento do jogador nos três setores da equipa: defesa; meio-campo e; ataque. Isso permitirá analisar comportamentos colectivos do jogador antes de situações críticas (por exemplo, remate à baliza,). Isso ajuda a extrair conclusões sobre a performance de um setor da equipa.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectFootballpor
dc.subjectPerformance analysispor
dc.subjectCollective behaviorpor
dc.subjectInterpersonal distancespor
dc.subjectFutebolpor
dc.subjectAnálise de performancepor
dc.subjectComportamento coletivopor
dc.subjectDistâncias interpessoaispor
dc.titleFootball game analysispor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid201191083-
thesis.degree.nameMestrado em Engenharia Informática-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Thesis.pdf6.76 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Thesis.pdf6.76 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.