Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/11165
Autoria: Cunha, M. P.
Rego, J.
Clegg, S.
Lindsay, G.
Data: 2015
Título próprio: The dialectics of serendipity
Volume: 33
Número: 1
Paginação: 9 - 18
ISSN: 0263-2373
DOI (Digital Object Identifier): 10.1016/j.emj.2014.11.001
Palavras-chave: Serendipity
Honda effect
Doubt
Alternate templates
Dialectics
Resumo: Serendipity in organizations has often been perceived as a mysterious occurrence. We approach the process of serendipity via reconsideration of Honda's entry into the US market using an alternate templates analysis, showing that serendipity can be conceptually interpreted as the synthesis of preparation and openness to novelty, articulated through generative doubt. In this sense, it can be thought of as a dialectical process that thrives through the creative synthesis of the existing and the new. It is a practical accomplishment rather than an organizational form of mystery.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Embargado
Aparece nas coleções:BRU-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

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