Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/11104
acessibilidade
Title: Educação pela arte: um projecto de dança para seniores
Authors: Vieira, Diana Manuela de Gusmão Nogueira
Orientador: Abrantes, Pedro
Keywords: Educação pela arte
Aprendizagem ao longo da vida
Aprendizagem informal
Dança
Sénior
Education through Art
Longlife learning
Informal education
Dance
Senior
Issue Date: 2015
Citation: VIEIRA, Diana Manuela de Gusmão Nogueira - Educação pela arte: um projecto de dança para seniores [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/11104>.
Abstract: Com o envelhecimento populacional que a nossa sociedade assiste e vai continuar a assistir é urgente que se direccionem actividades para os seniores. São cada vez mais e as projecções não indicam o contrário. A actividade física e o treino intelectual são cuidados necessários para que a população mais velha permaneça saudável de corpo e mente. Assim, surge um projecto para seniores, tendo em conta o envelhecimento da população e consequentemente um projecto que combate o sedentarismo e a inactividade com dança. A dança que é uma actividade tão completa a nível físico e tão criativo e estimulante a nível intelectual. Uma óptima aposta para seniores que têm muita disponibilidade, principalmente de tempo para disfrutar a vida. O projecto de dança para seniores surge como papel estruturante para a sociedade, através da sua inserção directa nas comunidades
Physical activity and intellectual exercising are necessary to contribute to an better health in order to allow the population to have a longer and better life in body and mind. It’s urgent to focus efforts on activities for seniors. They are increasing and forecasts do not indicate otherwise. A project for seniors is conceptualized reflecting the population aging and is offering the dance as a solution against physical inactivity. Dancing is extremely complete, corporally, intellectually and inspires human creativity. A great bet on seniors, who have a lot of available time, and that will allow them to enjoy an enhanced life. The seniors dancing project contributes structurally in to the society, through its direct insertion in the communities.
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/11104
Thesis identifier: 201017180
Designation: Mestrado em Educação e Sociedade
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
DianaVieira_EducaçãoPelaArteProjectoDançaSeniores_v 1.9.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.