Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/10648
Autoria: Sebastião, J.
Alvares, M.
Data: 2015
Título próprio: Wavering between hope and disenchantment: the case of early school leaving in Portugal
Número: 2
Paginação: 439 - 454
ISSN: 1129-731X
ISBN: 978-88-15-25685-0
DOI (Digital Object Identifier): 10.12828/80467
Palavras-chave: School dropout
Educational policy
School democratisation
Resumo: The Portuguese education system has undergone a number of very significant changes in recent decades, many of which reflect the attempted recovery of a long history of low levels of schooling. The permanence of the school dropout situations in Portuguese schools at higher levels than the European average shows that mass schooling is yet a recent phenomenon and still subject to questioning by certain parts of the population and political and social elite. This article aims to analyse the evolution of dropout situations putting them in perspective, to try to identify their key characteristics, critical moments and impact of education policy measures.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Embargado
Aparece nas coleções:CIES-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Wavering_between_hope_and_disenchantement.pdf
  Restricted Access
Versão Editora118,23 kBAdobe PDFVer/Abrir Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.