Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/10539
Autoria: Marsili, M.
Data: 2015
Título próprio: Propaganda and international relations: an outlook in wartime
Volume: 9
Número: 19
Paginação: 1 - 26
ISSN: 1646-3463
DOI (Digital Object Identifier): 10.25770/artc.11095
Palavras-chave: Propaganda
War
Public opinion
International relations
First World War (WWI)
Second World War (WWII)
Journalism
Mass communication
Massmedia
Nazi
Nazism
Fascism
Fascist
Resumo: The aim of this essay is to highlight the role of propaganda during the conflicts in the contemporary age, particularly during the two World Wars. The propaganda developed during two major conflicts of the ‘900 as a true ‘weapon’ and instrument of government policy in international relations, has perfected the techniques of ‘news management’, and today is a real and relished ‘art’ applied to guide public opinion in favor of government decisions.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:CEI-RN - Artigos em revistas científicas nacionais com arbitragem científica

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