Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/10277
acessibilidade
Title: Plano de negócios – tour me away
Authors: Duarte, Maria Carolina de Santa Rita Oliveira
Orientador: Falcão, Pedro Fontes
Keywords: Experiências
Tendências
Tours
Experiences
Tourism
Trends
Issue Date: 2014
Citation: DUARTE, Maria Carolina de Santa Rita Oliveira. Plano de negócios – tour me away [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/10277>.
Abstract: A Tour Me Away é uma empresa de Animação Turística, criada para fazer face às necessidades do turismo mundial. As novas tendências do mercado global apontam para a diminuição do período de estadia e para a busca de experiências autênticas sob novas formas de turismo: os Backpacking, Flashpacking ou os Slow-travelers, e é neste sentido que surge a Tour Me Away, apresentando ao mercado novas formas de conhecer o local de destino, que neste caso é Lisboa – a cidade mais visitada de Portugal e um dos destinos de eleição entre as cidades europeias. A oferta da Tour Me Away assenta em dois tipos de programas: as tours pré-definidas, que colocam à disposição do cliente quatro tours diferentes, sendo que cada uma delas dá a conhecer ao turista diferentes atrações e locais de Lisboa; e as tours personalizadas, que são desenhadas de acordo com os interesses pessoais de cada cliente. A fim de aferir o nível de conhecimento do público em geral relativamente a este conceito, se o consideram interessante e que preço estariam dispostos a pagar por um programa deste tipo, foi lançado um inquérito online. Verificou-se que se trata de um conceito inovador e que a maioria dos inquiridos o considera interessante. Após uma análise do mercado e sua envolvente, definição da estratégia de desenvolvimento e suas políticas de implementação, elaborou-se a avaliação financeira do projeto, onde se apurou um VAL de 37.718,13€, verificando-se a viabilidade economico-financeira do mesmo.
Tour Me Away is a tourist company born to fulfil the rising needs in worldwide tourism. The new trends in worlwide industry show a decrease in the staying period and a search for authentic experiences in new ways of tourism such as Backpacking, Flashpacking or Slow-travelers. That is why Tour Me Away arose, presenting new ways of visiting a destination, Lisbon in this case – the most visited city in Portugal and one of the top destinations in Europe. We are going to offer two types of program: the pre-defined tours, that give to the customer four tour options, each one giving the chance to get to know different attractions and places in Lisbon; and the personalized programmes, designed according to each customer personal interests and their wishes about Lisbon. In order to assess if people in general knew about this concept, its interest as a tourist service and what price people would be willing to pay for each program, an online survey was set up. The conclusion showed that it is an innovative concept and interesting to the majority of interviewed people. After an industry analysis and its external environnet, the definition of the development strategy and its implementation policies, it was drawn up the financial evaluation concluded with an NPV of 37.718,13€ showing this project economic and financial viability.
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/10277
Thesis identifier: 201031981
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
1 PROJECTO.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.