Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/10276
acessibilidade
Title: Atelier de nutrição®: promover a (re)educação alimentar
Authors: Cavalinhos, Márcia Alexandra Sobral
Orientador: Ferreira, Rui Pedro Soares
Keywords: Nutrição
Educação alimentar
Empreendedorismo
Lean start-up
Nutrition
Nutritional education
Entrepreneurship
Issue Date: 2014
Citation: CAVALINHOS, Márcia Alexandra Sobral - Atelier de nutrição®: promover a (re)educação alimentar [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/10276>.
Abstract: A má alimentação e a obesidade têm aumentado ao longo dos últimos anos na população portuguesa. Apesar de existir informação disponível acerca da alimentação saudável, pouca é a atenção demonstrada pela maioria da população portuguesa acerca deste tópico, sendo que as estatísticas sobre a obesidade, quer de adultos quer de crianças, mostramse alarmantes. O Atelier de Nutrição, empresa especializada no acompanhamento nutricional, pretende ajudar a reverter esta situação indo ao encontro das necessidades identificadas na área da alimentação. O seu conceito pretende reverter o foco em consultas de nutrição, que se baseiam em definir planos a seguir, para uma visão de aprendizagem onde os indivíduos recebem as ferramentas para fazerem as suas escolhas de forma autónoma e consciente. Pretende também ajudar as empresas e organizações que operam na área da nutrição, e/ou têm impacto na educação alimentar e bem-estar, a ir ao encontro das necessidades e exigências dos seus próprios consumidores ou até dos seus colaboradores. Para tal, a presente dissertação pretende analisar não só o mercado e a indústria em que o Atelier opera, mas também expor uma estratégia de desenvolvimento do projecto e de optimização da sua actividade, assente em ferramentas e metodologias que serão explicadas ao longo deste trabalho.
Malnutrition and obesity have increased throughout the past years among Portuguese people. Despite the information available about healthy eating, little attention is given to this topic by the majority of the Portuguese people and the statistics about obesity, whether regarding adults or children, are quite alarming. Atelier de Nutrição, company specialized in nutritional, intends to help reverting this situation by meeting the needs identified within the food industry. Its concept aims to revert the focus on nutrition consultations, which are based on defining plans to be followed, to a learning view where individuals receive the tools to make conscious and autonomous decisions. It also intends to help companies and organizations that operate in the area of nutrition, and/or have impact in nutritional education and well-being, to meet the needs and demands of their own clients or even of their employees. To this end, this thesis aims analysing not only the market and the industry in which Atelier operates but also presenting a strategy for the project’s development and the optimization of its activity, based on tools and methods that will be explained throughout this work.
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/10276
Thesis identifier: 201031949
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese_atelier_Final.pdf3.91 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.