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http://hdl.handle.net/10071/10165
acessibilidade
Title: Surf camps, a new model of lodging: customer value, satisfaction and behavioral intentions
Authors: Fernandes, Marta de Almeida Luís
Orientador: Rita, Paulo
Wilson, Bradley
Keywords: Surfing
Surf tourism
Surf camps
Surf leisure
Surf camps promotion
Place branding
City branding
Region promoting
Customer value
Satisfaction
Intentions
Surf
Turismo de surf
Promoção de surf camps
Branding de destinos
Valor para o consumidor
Satisfação
Intenções de compra
Issue Date: 2014
Citation: FERNANDES, Marta de Almeida Luís - Surf camps, a new model of lodging: customer value, satisfaction and behavioral intentions [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/10165>.
Abstract: Surf camps are an increasingly popular business model of lodging offering local accommodation, additional guided trips, surf instruction and equipment rentals. This is attractive to both national and international surfers. There is a dearth of research surrounding surf camps and its customers. This thesis applied existing marketing frameworks on customer value and the impact it has with satisfaction and behavioral intentions. The thesis subsequently extended this work and made it fit for purpose for the investigation of surf camps. The main study included the implementation of a survey with 300 surf camp customers in Portugal to examine their perceptions of the value on a focal multidimensional construct assessed through 36 items: (1) Functional value; (2) Functional value of the price; (3) Emotional value; (4) Social value; (5) Epistemic value; (6) Experiential value; (7) Environmental value. The analyses established that four value dimensions have influence on customer satisfaction and that satisfaction is an antecedent of behavioral intentions. Emotional value was prominent, but functional, experiential and environmental also served as significant predictors of satisfaction. It is believed that this study is the first work of its kind to investigate such issues in this context. A valuable research gap in the literature has been filled. Given that this study is the first of its kind, there are many suggestions for future research that are outlined. Valuable insights and guidance for owners and managers of surf-related businesses as well as destination managers promoting surf camps is provided. This work highlights valuable dynamics about surf camp patron consumer behavior in Portugal but is believed the implications are more far reaching to others that are running surf camps worldwide.
Os surf camps são considerados unidades de alojamento local que providenciam a surfistas nacionais e internacionais não só unidades de alojamento, como também serviços de guia, aulas de surf ou aluguer de material. Pouco é conhecido acerca deste novo conceito de alojamento, assim como sobre os seus consumidores. A presente tese procura aprofundar o que é valorizado pelos seus clientes durante a experiência e qual o seu impacto na satisfação e intenções de compra futura. Para tal, foram utilizados estudos anteriormente publicados sobre o valor para o consumidor e a sua estreita ligação com a satisfação e intenções futuras de compra. O estudo principal inclui a implementação de uma pesquisa quantitativa a 300 clientes de surf camps em Portugal, ambicionando avaliar quais as suas perceções de valor, através dos 36 itens que compõem a escala multidimensional utilizada: (1) Valor Funcional; (2) Valor Funcional do Preço; (3) Valor Emocional; (4) Valor Social; (5) Valor da Novidade; (6) Valor Experimental; (7)Valor Ambiental. Os diversos testes estatísticos utilizados mostram o impacto de quatro dimensões na satisfação final e a importância desta nas futuras intenções de compra. O valor emocional foi fundamental na satisfação final, no entanto, a dimensão funcional, experimental e ambiental mostraram ser também relevantes. Deste modo, é fornecida informação pertinente sobre como promover os surf camps aos empresários e gestores de negócios relacionados com o surf. Este estudo consegue também reunir um conjunto de características sobre o comportamento do consumidor dos mais relevantes destinos de surf em Portugal, que consequentemente ajuda à construção de futuras estratégias para a promoção dos diversos destinos turísticos. O estudo fornece também resultados importantes para complementar falhas na literatura, assim como é o primeiro a abordar este tema nesta ótica, permitindo apontar um diverso número de sugestões para futuros trabalhos nesta área. Os resultados mostram a realidade portuguesa mas, acredita-se, que podem ajudar à implementação de estratégias em surf camps internacionais.
Description: Master in Business Administration
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/10165
Thesis identifier: 201037092
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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