Mostrar resultados 779-798 de 865.
< anterior
próximo >
Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2023 | Tackling regional skill shortages: From single employer strategies to local partnerships | Suleman, F.; Videira, P.; Araújo, E. R. | Artigo | Acesso Aberto |
27-Jan-2023 | Taxa sobre sacos de plástico leves e proibição da disponibilização gratuita de sacos de caixa: Perceções e impacto nos hábitos de consumo dos Portugueses | Rebelo, Ana Rita Baleiras | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2020 | Teacher and peer reports on preschoolers’ sociometric popularity | Peceguina, I.; Silva, I.; Correia, N.; Fialho, A.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2022 | Teacher attunement to preschool children’s peer preferences: Associations with child and classroom-level variables | Peceguina, I.; Daniel, J. R.; Correia, N.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Teachers’ ideas about children’s participation within Portuguese early childhood education settings | Correia, N.; Carvalho, H.; Durães, J.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Teachers’ practices mediate the association between teachers’ ideas and children’s perceived participation in early childhood education | Correia, N.; Carvalho, H.; Fialho, A.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Teachers’ views on 'food' animals for sustainability education: An exploratory study | Fonseca, R. P.; Vizachri, T. | Artigo | Acesso Embargado |
2023 | Teaching open and reproducible scholarship: A critical review of the evidence base for current pedagogical methods and their outcomes | Pownall, M.; Azevedo, F.; König, L M.; Slack, H. R.; Evans, T. R.; Flack, Z.; Grinschgl, S.; Elsherif, M.; Gilligan-Lee, K. A.; Oliveira, C. M. F. de; Gjoneska, B.; Kalandadze, T.; Button, K.; Ashcroft-Jones, S.; Terry, J.; Albayrak-Aydemir, N.; Děchtěrenko, F.; Alzahawi, S.; Arriaga, P.; Sadhwani, S.; Framework for Open and Reproducible Research Training | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Technopreneurial intentions among Bulgarian STEM students: the role of university | Yordanova, D.; Filipe, J.; Coelho, M. | Artigo | Acesso Aberto |
2021 | Tecnologias CAVE-HOLLOWSPACE para a Mina do Lousal | Costa, V.; Pereira, J. M.; Dias, J. M. S. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2022 | Telecentres as promoters of digital citizenship amongst poor populations in Belo Horizonte, Brazil | Haddad, S. R.; Oliveira, A.; Beaufils, A. F. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2023 | Tensões e reconfigurações no Ensino Superior: O modelo neoliberal chileno em debate | Quaresma, Maria Luísa | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | Territorios colaborativos: nuevos desafíos en la educación universitaria | Nunes, L.; Paio, A.; Viana, D. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
27-Nov-2023 | Território cidade, território lugar: Edifícios Viola XXI: Uma proposta de regeneração de um quarteirão nas Caldas da Rainha | Jesus, Ana Rita Cerdeira de | Dissertação de Mestrado | Acesso Restrito |
2018 | Territórios colaborativos: cocriação da cidade e a mudança de paradigma na academia | Nunes, L.; Portal, C.; Paio, A. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2023 | That's interesting! The role of epistemic emotions and perceived credibility in the relation between prior beliefs and susceptibility to fake-news | Rijo, A.; Waldzus, S. | Artigo | Acesso Embargado |
19-Dez-2023 | The effect of the EU’s definition of educational policies on the formulation of national policies: The case of Portugal | Castanheira, Joana Marques | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
13-Dez-2023 | The evolving role of the economic community of West African States (ECOWAS) in solving conflict in the Sub-Saharan region from 2011 to 2021: The cases of Mali, Burkina-Faso, Guinea, and Guinea-Bissau | Djaló, Mashood | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
19-Jun-2023 | The impact of child marriage interventions: The case of “money marriage” among the Becheve community of Southern Nigeria | Nwatu, Uche Louisa | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
30-Nov-2023 | The impact of foreign-led aid in the education system of Guinea-Bissau | Reis, Eliana | Dissertação de Mestrado | Acesso Restrito |