Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators

Browsing by Fields of Science and Technology (FOS) Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
This table browses all dspace content
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess Type
2020Activity settings in toddler classrooms and quality of group and individual interactions10071/20408Guedes, C.; Cadima, J.; Teresa, A.; Aguiar, C.; Barata, C.articleembargoedAccess
2016Adaptação da Escala de Empatia com Animais (EEA) para a população portuguesa10071/12291Ribeiro, A.; Gaspar, A.; Esteves, F.; Carvalhosa, S. F.articleopenAccess
2020Alternative model for social work undergraduate training10071/20801Álvarez-Pérez, P.; Ferreira, J.; Pena, M.articleembargoedAccess
7-Dec-2016Os alunos: de onde vêm, o que trazem e o que fazem: o caso da Faculdade de Belas Artes da Universidade de Lisboa10071/13503Oliveira, Sandrina Espiridião demasterThesisopenAccess
2018Analytical assessment process of e-learning domain research between 1980 and 201410071/14791Jalali, S. M. J.; Mahdizadeh, E.; Mahmoudi, M. R.; Moro, S.articleopenAccess
2019Uma análise exploratória das relações entre as representações de vinculação do pai e o seu envolvimento em atividades práticas e lúdicas10071/20114Monteiro, L.; Maia, R.; Fernandes, C.; Fernandes, M.; Antunes, M.; Veríssimo, M.articleopenAccess
2015Análise fatorial confirmatória do questionário “O Papel do Pai” numa amostra de pais e mães portuguesas10071/9324Monteiro, L.; Torres, N.; Veríssimo, M.; Pessoa e Costa, I.; Freitas, M.articleopenAccess
2019Antes de nos conhecerem, às vezes, tratam-nos mal – perceções sobre discriminação e diversidade étnica em contexto escolar10071/20231Mateus, S.articleopenAccess
7-Dec-2017A articulação entre os professores titulares do 1º Ciclo do Ensino Básico e os professores das atividades de enriquecimento curricular: estudo de caso no agrupamento de escolas S. João da Talha10071/15559Prelhaz, Ana Rita da CostamasterThesisopenAccess
2018Assessing educational leadership: a competence-complexity based test10071/16569Parreira, A.; Pestana, M. H.; Oliveira, P.articleopenAccess
2015Assessing the impact of Grant managers on the success of grant applications10071/9336Vidal, S.; Laureano, R.; Trindade, M.articleembargoedAccess
2020The association of thinking styles with research agendas among academics in the social sciences10071/20993Santos, J. M.; Horta, H.; Zhang, L. - F.articleembargoedAccess
7-Dec-2016Atividades de complemento curricular e mobilização de competências-chave de alunos do ensino secundário10071/12818Fernandes, Fátima Isabel GonçalvesmasterThesisopenAccess
2017A autoapresentação dos portugueses na plataforma de online dating Tinder10071/14877Vieira, J.; Sepúlveda, R.articleopenAccess
23-Nov-2016Avaliação de desempenho no ensino particular: estudo de caso10071/12673Fernandes, Ana Cristina de Ayala Botto MarizmasterThesisopenAccess
20-Dec-2019A avaliação do ensino a partir das perceções dos estudantes: O caso da FCM|NMS10071/19596Paiva, Patrícia da Natividade Antunes demasterThesisopenAccess
20-Dec-2016Avaliação externa das aprendizagens e desigualdades educativas: estudo de caso numa escola da Grande Lisboa10071/12664Campos, Adriana Albuquerque de OliveiramasterThesisopenAccess
2019Building a framework based on european quality standards for prevention and e-learning to evaluate online training courses in prevention10071/21213Henriques, S.; Broughton, N.; Teixeira, A.; Burkhart, G.; Miovský, M.articleopenAccess
2016Career interests of students in psychology specialties degrees: psychometric evidence and correlations with the RIASEC dimensions10071/12147Ferreira, A.; Rodrigues, R. I.; Ferreira, P. C.articleembargoedAccess
2019Children's right to participate in early childhood education settings: a systematic review10071/17470Correia, N.; Camilo, C.; Aguiar, C.; Amaro, F.articleopenAccess