Percorrer por autor Santos, A. J.

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
ou inserir as letras iniciais:  
Mostrar resultados 3-15 de 15. < anterior 
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2014Domains of father involvement, social competence and problem behavior in preschool childrenTorres, N.; Veríssimo, M.; Monteiro, L.; Ribeiro, O.; Santos, A. J.ArtigoAcesso Embargado
2021Early attachment to mothers and fathers: Contributions to preschoolers' emotional regulationFernandes, C.; Fernandes, M.; Santos, A. J.; Antunes, M.; Monteiro, L.; Vaughn, B. E.; Veríssimo, M.ArtigoAcesso Aberto
2020Early father-child and mother-child attachment relationships: contributions to preschoolers’ social competenceFernandes, C.; Monteiro, L.; Santos, A. J.; Fernandes, M.; Antunes, M.; Vaughn, B. E.; Veríssimo, M.ArtigoAcesso Aberto
2021Examining the factorial structure of the maternal separation anxiety scale in a Portuguese sampleGuedes, M.; Monteiro, L.; Santos, A. J.; Torres, N.; Veríssimo, M.ArtigoAcesso Aberto
2018How do hypothalamic nonapeptides shape youth’s sociality? A systematic review on oxytocin, vasopressin and human socio-emotional developmentTorres, N.; Martins, D.; Santos, A. J.; Prata, D.; Veríssimo, L.ArtigoAcesso Aberto
2021Inclusão e participação social em educação de infânciaAguiar, C.; Cadima, J.; Correia, N.; Daniel, J.; Fialho, A.; Gamelas, A,; Aguiar, A.; Ferreira, M.; Peceguina, I.; Santos, A. J.; Pimentel, J.Parte de LivroAcesso Aberto
2014Interação social lúdica no pré-escolar: análise confirmatória da versão portuguesa da Penn Interactive Peer Play Scale (PIPPS) para educadoresTorres, N.; Freitas, M; Monteiro, L.; Antunes, M.; Santos, A. J.ArtigoAcesso Aberto
2015Os modelos internos dinâmicos analisados com recurso às narrativas de representação da vinculação em adultosMonteiro, L.; Veríssimo, M.; Silva, F.; Branco, I.; Santos, A. J.ArtigoAcesso Aberto
2014Percepção de competência parental: exploração de domínio geral de competência e domínios específicos de auto-eficácia, numa amostra de pais e mães portuguesasFerreira, B.; Monteiro, L.; Fernandes, C.; Cardoso, J.; Veríssimo, L; Santos, A. J.ArtigoAcesso Aberto
2015Quantity of group childcare, behavior problems and pro-social behaviors: a study with portuguese preschoolersTorres, N.; Veríssimo, M.; Santos, A. J.; Monteiro, L.; Figueiredo, M.; Vaughn, B. E.ArtigoAcesso Embargado
2015O reduzido envolvimento social: implicações para o ajustamento psicossocial de crianças em contexto pré-escolarSantos, A. J.; Monteiro, L.; Sousa, T.; Fernandes, C.; Torres, N.; Vaughn, B.ArtigoAcesso Aberto
2022Salivary oxytocin after play with parents predicts behavioural problems in preschool childrenTorres, N.; Martins, D.; Monteiro, L.; Santos, A. J.; Vaughn, B. E.; Verissimo, MArtigoAcesso Aberto
2016Social engagement and adaptive functioning during early childhood: identifying and distinguishing among subgroups differing with regard to social engagementVaughn, B. E.; Santos, A. J.; Monteiro, L.; Shin, N.; Daniel, J. R.; Krzysik, L.; Pinto, A.ArtigoAcesso Embargado