Percorrer por autor Cardoso, E.

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
ou inserir as letras iniciais:  
Mostrar resultados 1-20 de 36.  próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2018Adding value to sensor data of civil engineering structures: automatic outlier detectionAntunes, A. L.; Cardoso, E.; Barateiro, J.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2014O agir leigo e o cuidado em saúde: a produção de mapas de cuidadoCecílio, L.; Carapinheiro, G.; Andreazza, R.; Souza, A. L. M.; Andrade, M. G. G.; Santiago, S. M.; Meneses, C. S.; Oliveira, D.; Cardoso, E.; Pinto, N.; Spedo, S. M.ArtigoAcesso Aberto
2019Applying advanced data analytics and machine learning to enhance the safety control of damsRico, J.; Barateiro, J.; Mata, J.; Antunes, A.; Cardoso, E.Parte de LivroAcesso Aberto
2022The child in charge: The case of child-participatory design of an environmental sustainability serious gameVieira, S.; Alexandre, I. M.; Cardoso, E.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2003A decision support system for IST academic informationCardoso, E.; Galhardas, H.; Trigueiros, M.; Silva, A. R.ArtigoAcesso Aberto
2022Designing a Business Intelligence and Analytics Maturity Model for higher education: A design science approachCardoso, E.; Su, X.ArtigoAcesso Aberto
2022Development of Plan S monitoring and compliance tool in the context of PTCRIS for Portuguese National Science FoundationMoreira, J. M.; Pardelha, F.; Laranjeira, C.; Pereira, F.; Novais, J.; Lopes, P.; Antunes, A.; Cardoso, E.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2023Evaluating the impact of gamification on the online shop of a game server: A Comparison between the Portuguese and North American contextsSantos, D.; Cardoso, E.; Alexandre, I.ArtigoAcesso Aberto
2013Evaluation of the maturity level of BI initiatives in European higher education iInstitutions: Initial report from the BI Task Force @EUNISCardoso, E.; Alcolea, J. J.; Rieger, B.; Schulze, S.; Rivera, M.; Leone, A.; Brighi, E.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2024Explainable artificial intelligence (XAI): A systematic literature review on taxonomies and applications in financeMartins, T.; de Almeida, A.; Cardoso, E.; Nunes, L.ArtigoAcesso Aberto
2017The four faces of information visualization: A conceptual framework for a postgraduate programBotelho, M. C.; Vilar, E. T.; Cardoso, E.; Silva, A. A.; Almeida, P. D.; Rodrigues, L. M.; Martinho, A. P.; Rodrigues, S.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2018Gamificação do learning scorecard: aplicação da framework MDAPedroso, T.; Cardoso, E.; Rações, F.; Batista, A.; Barateiro, J.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2023GELCO: Gamified educational learning contents ontologyAntunes, A.; Lopes, M.; Barateiro, J.; Cardoso, E.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2017Handling confidentiality and privacy on cloud-based health information systemsSerrão, C.; Cardoso, E.ArtigoAcesso Aberto
2023How can LMS affect student’s motivation and engagement?Ferreira, R.; Cardoso, E.; Oliveira, J.Parte de LivroAcesso Aberto
2022Incorporation of ontologies in data warehouse/business intelligence systems - A systematic literature reviewLorvão Antunes, A.; Cardoso, E.; Barateiro, J.RecensãoAcesso Aberto
2015Intelligent management and efficient operation of big dataMoura, J.; Batista, F.; Cardoso, E.; Nunes, L.Parte de LivroAcesso Aberto
2017Introducing the Learning Scorecard: a tool to improve the student learning experienceCardoso, E.; Costa, D.; Santos, D.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2017Introducing the Learning Scorecard: a tool to improve the student learning experienceCardoso, E.; Costa, D.; Santos, D.ArtigoAcesso Aberto
2010ITIL nas universidades: Projecto-piloto em gestão de activos de TI no ISCTE-IULMartins, R.; Cardoso, E.; Sequeira, M. M. de.; Borges, H.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto