Percorrer por autor Alexandre, J.

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
ou inserir as letras iniciais:  
Mostrar resultados 4-23 de 24. < anterior   próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2024Can community and educational interventions designed from the ground-up promote social and emotional learning? Experimental and quasi-experimental impacts of a country-wide Portuguese initiativeBarata, C.; Alexandre, J.; Castro, A.; Colaço, C.ArtigoAcesso Aberto
2016Complex inclusive categories of positive and negative valence and prototypicality claims inasymmetric intergroup relationsAlexandre, J.; Waldzus, S.; Wenzel, M.ArtigoAcesso Aberto
2023Contributos da avaliação técnica na tomada de decisão judicial no âmbito tutelar educativo em Portugal: Uma análise documentalPessanha, E.; Alexandre, J.; Maia, A.ArtigoAcesso Aberto
2022Development and validation of a measure of quality in playgroups: Playgroups environment rating scaleRusso, V.; Barata, C.; Alexandre, J.; Leitão, C.; Sousa, B.ArtigoAcesso Aberto
2020The efficacy of a gambling prevention program among high-school studentsCalado, F.; Alexandre, J.; Rosenfeld, L.; Pereira, R.; Griffiths, M. D.ArtigoAcesso Aberto
2022Estado emocional e coping em estudantes universitários no confinamento provocado pela COVID-19Alexandre, J.; Carvalho, H.; Fonseca, A. M.; Castro, C.ArtigoAcesso Aberto
2020Gambling among adolescents and emerging adults: a cross-cultural study between Portuguese and English youthCalado, C.; Alexandre, J.; Griffiths, M. D.ArtigoAcesso Aberto
2017How coping styles, cognitive distortions, and attachment predict problem gambling among adolescents and young adultsCalado, F.; Alexandre, J.; Griffiths, M. D.ArtigoAcesso Aberto
2023How does religiosity influence gambling? A cross‑cultural study between Portuguese and English youthCalado, F.; Vernon, M.; Nuyens, F.; Alexandre, J.; Griffiths, M.ArtigoAcesso Aberto
2016Intergroup relations and strategies of minoritiesAlexandre, J.; Rosa, M.; Waldzus, S.Parte de LivroAcesso Aberto
2014Mom, Dad it’s only a game! Perceived gambling and gaming behaviors among adolescents and young adults: an exploratory studyCalado, F.; Alexandre, J.; Griffiths, M. D.ArtigoAcesso Aberto
2018Mulher toxicodependente e suas representações: um estudo comparativo entre Brasil e PortugalMedeiros, K.; Maciel, S.; Alexandre, J.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2021Não Jogues com o teu futuro: reflexões em torno de um programa de prevenção primária ou universal para comportamentos de jogo a dinheiro, para jovens e jovens adultosAlexandre, J.; Calado, F.Parte de LivroAcesso Aberto
2018Papel do ócio no bem-estar subjetivo das criançasDelgado, P.; Alexandre, J.; Oliveira, J.; Carvalho, H.; Carvalho, J. M. S.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2021Perceções de aceitabilidade dos psicólogos sobre um novo programa de aprendizagem socioemocionalAntunes, R.; Guedes, M.; Alexandre, J.; Veríismo, M.ArtigoAcesso Aberto
2022Perceptions of sexual abuse in sport: A qualitative study in the Portuguese sports communityAlexandre, J.; Castro, C.; Gama, M.; Antunes, P.ArtigoAcesso Aberto
2017Prevalence of adolescent problem gambling: a systematic review of recent researchCalado, F.; Alexandre, J.; Griffiths, M. D.ArtigoAcesso Aberto
2019School achievement and well-being of immigrant children: the role of acculturation orientations and perceived discriminationGuerra, R.; Rodrigues, R. B.; Aguiar, C.; Carmona, M.; Alexandre, J.; Costa-Lopes, R.ArtigoAcesso Aberto
2023Validation of a community-based application of the Portuguese version of the survey on Social and Emotional Skills – Child/Youth FormCastro, C.; Barata, C.; Alexandre, J.; Colaço, C.ArtigoAcesso Aberto
2016Validation of the Portuguese DSM-IV-MR-JCalado, F.; Alexandre, J.; Griffiths, M. D.ArtigoAcesso Aberto