Percorrer por autor Aguiar, C.

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
ou inserir as letras iniciais:  
Mostrar resultados 26-45 de 49. < anterior   próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2021Literacia emergente no jardim de InfânciaAguiar, C.; Mata, L.Parte de LivroAcesso Aberto
2022Measuring professionals’ perceptions about collaborative consultation in early childhood interventionBoavida, T.; Silva, C. S.; Aguiar, C.; McWilliam, R. A.ArtigoAcesso Aberto
2023Media literacy in early education: European policies and curricular differentiationAraújo, C. L.; Aguiar, C.; Monteiro, L.ArtigoAcesso Aberto
2023Parental perspectives on ECEC settings that foster child well-being: A comparison across nine European countriesvan Trijp, C. P. J.; Broekhuizen, M.; Moser, T.; Barata, C.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2020Parents' perceptions of student academic motivation during the COVID-19 lockdown: a cross-country comparisonZaccoletti, S.; Camacho, A.; Correia, N.; Aguiar, C.; Mason, L.; Alves, R. A.; Daniel, J. R.ArtigoAcesso Aberto
2014Portugal e o modelo de intervenção precoce baseada nas rotinasBoavida, T.; Aguiar, C.; McWilliam, R.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2013Práticas atuais e ideais em intervenção precoce no Alentejo: Perceções dos profissionaisAugusto, H.; Aguiar, C.; Carvalho, L.ArtigoAcesso Aberto
2023Predictors of educational aspirations of Roma mothers in Czech Republic, Greece, and PortugalObrovská, J.; Aguiar, C.; Silva, C.; Petrogiannis, K.ArtigoAcesso Aberto
2023Predictors of secondary education completion across Portuguese municipalities: Evidence from the 2009-2018 periodGarcia, D.; Simões, F.; Bettencourt, L.; Aguiar, C.; Ferreira, I. A.; Mendonça, J.; Moleiro, C.; Rocca, A.; Lendzhova, V.ArtigoAcesso Aberto
2021Predictors of shared book reading at home with preschoolers: Are there differences between Roma and non-Roma low-income families?Ferreira, I.; Silva, C.; Neves, L.; Guichard, S.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
1-Jan-2014Preschool teachers’ ideas about practices to promote peer relations: Using Q methodology to determine viewpointsGamelas, A.; Aguiar, C.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2018Process quality in Portuguese preschool classrooms serving children at-risk of poverty and social exclusion and children with disabilitiesCadima, J.; Aguiar, C.; Barata, M. C.ArtigoAcesso Aberto
2023Process quality in toddler classrooms in four European countriesCadima, J.; Aguiar, C.; Guedes, C.; Wyslowska, O.; Salminen, J.; Slot, P.; Barata, C.; Lerkkanen, M.-K.ArtigoAcesso Embargado
2014Projeto CARE: Desafios de uma avaliação relevante e culturalmente sensível dos contextos educativos a nível europeuCadima, J.; Aguiar, C.; Barata, M.ArtigoAcesso Aberto
2021Projeto Kit@: Formação em literacia mediática para educadores de infância na EuropaAraújo, C. L.; Aguiar, C.; Monteiro, L.Objecto de ConferênciaAcesso Aberto
2016A qualidade observada em salas de berçárioTadeu, B.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto
2019School achievement and well-being of immigrant children: the role of acculturation orientations and perceived discriminationGuerra, R.; Rodrigues, R. B.; Aguiar, C.; Carmona, M.; Alexandre, J.; Costa-Lopes, R.ArtigoAcesso Aberto
2017Social experiences of children with disabilities in inclusive Portuguese preschool settingsFerreira, M.; Aguiar, C.; Correia, N.; Fialho, A.; Pimentel, J.ArtigoAcesso Aberto
2020Student-teacher closeness and conflict in students with and without special educational needsSofia Freire; Pipa, J.; Aguiar, C.; Silva, F.; Moreira, S.ArtigoAcesso Aberto
2020Teacher and peer reports on preschoolers’ sociometric popularityPeceguina, I.; Silva, I.; Correia, N.; Fialho, A.; Aguiar, C.ArtigoAcesso Aberto