Mostrar resultados 21-40 de 49.
< anterior
próximo >
Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2019 | Friendships and social acceptance of children with disabilities: the role of classroom quality, individual skills, and ECEC dosage | Ferreira, M.; Aguiar, C.; Correia, N.; Fialho, A.; Pimentel, J. | Artigo | Acesso Aberto |
2016 | Implementação do direito de participação das crianças em contexto de jardim de infância: as perceções dos educadores | Lopes, L.; Correia, N.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2021 | Inclusão e participação social em educação de infância | Aguiar, C.; Cadima, J.; Correia, N.; Daniel, J.; Fialho, A.; Gamelas, A,; Aguiar, A.; Ferreira, M.; Peceguina, I.; Santos, A. J.; Pimentel, J. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2015 | Intervenção da equipa de peritos externos TEIP ISCTE-IUL: perspectiva organizacional multinível e multifator [OM2] na promoção do sucesso educativo | Martins, D.; Rodrigues, R.; Camilo, C.; Raimundo, R.; Patrício, J.; Aguiar, C.; Leandro, M.; Lima, M.; Calheiros, M. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2018 | A intervenção precoce na infância e os contextos de educação de infância | Boavida, T.; Aguiar, C.; McWilliam, R. A. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2021 | Literacia emergente no jardim de Infância | Aguiar, C.; Mata, L. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2022 | Measuring professionals’ perceptions about collaborative consultation in early childhood intervention | Boavida, T.; Silva, C. S.; Aguiar, C.; McWilliam, R. A. | Artigo | Acesso Aberto |
2024 | Media literacy in early education: European policies and curricular differentiation | Araújo, C. L.; Aguiar, C.; Monteiro, L. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Parental perspectives on ECEC settings that foster child well-being: A comparison across nine European countries | van Trijp, C. P. J.; Broekhuizen, M.; Moser, T.; Barata, C.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Parents' perceptions of student academic motivation during the COVID-19 lockdown: a cross-country comparison | Zaccoletti, S.; Camacho, A.; Correia, N.; Aguiar, C.; Mason, L.; Alves, R. A.; Daniel, J. R. | Artigo | Acesso Aberto |
2014 | Portugal e o modelo de intervenção precoce baseada nas rotinas | Boavida, T.; Aguiar, C.; McWilliam, R. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2013 | Práticas atuais e ideais em intervenção precoce no Alentejo: Perceções dos profissionais | Augusto, H.; Aguiar, C.; Carvalho, L. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Predictors of educational aspirations of Roma mothers in Czech Republic, Greece, and Portugal | Obrovská, J.; Aguiar, C.; Silva, C.; Petrogiannis, K. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Predictors of secondary education completion across Portuguese municipalities: Evidence from the 2009-2018 period | Garcia, D.; Simões, F.; Bettencourt, L.; Aguiar, C.; Ferreira, I. A.; Mendonça, J.; Moleiro, C.; Rocca, A.; Lendzhova, V. | Artigo | Acesso Aberto |
2021 | Predictors of shared book reading at home with preschoolers: Are there differences between Roma and non-Roma low-income families? | Ferreira, I.; Silva, C.; Neves, L.; Guichard, S.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
1-Jan-2014 | Preschool teachers’ ideas about practices to promote peer relations: Using Q methodology to determine viewpoints | Gamelas, A.; Aguiar, C. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2018 | Process quality in Portuguese preschool classrooms serving children at-risk of poverty and social exclusion and children with disabilities | Cadima, J.; Aguiar, C.; Barata, M. C. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Process quality in toddler classrooms in four European countries | Cadima, J.; Aguiar, C.; Guedes, C.; Wyslowska, O.; Salminen, J.; Slot, P.; Barata, C.; Lerkkanen, M.-K. | Artigo | Acesso Embargado |
2014 | Projeto CARE: Desafios de uma avaliação relevante e culturalmente sensível dos contextos educativos a nível europeu | Cadima, J.; Aguiar, C.; Barata, M. | Artigo | Acesso Aberto |
2021 | Projeto Kit@: Formação em literacia mediática para educadores de infância na Europa | Araújo, C. L.; Aguiar, C.; Monteiro, L. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |